تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا چیست؟

فهرست مقاله

تولید محتوا پایه و اساس تمام تلاش‌های بازاریابی دیجیتال مدرن است. فرایند تولید محتوا شامل انجام تحقیقات، تولید ایده‌های استراتژیک، تبدیل آن ایده‌ها به محتوای باارزش و سپس تبلیغ آن قطعات به مخاطبان هدف است. محتوای دیجیتال اشکال مختلفی دارد، از جمله صفحات وب، وبلاگ‌ها، اینفوگرافیک‌ها، ویدئوها و پست‌های رسانه‌های اجتماعی.

هدف اصلی تولید محتوا جذب مشتریان جدید و بازگشتی است. چنین محتوایی به خوبی نمایانگر رهبری فکری برندتان می‌باشد و درعین‌حال اطلاعاتی را به خوانندگان ارائه می‌دهد تا مجاب شوند از یک بازدیدکننده ساده به مشتری همیشگی شما تبدیل شوند.

برندها در هر مرحله از قیف فروش از انواع مختلفی از محتوا استفاده می‌کنند. در بالای قیف، وبلاگ‌های بهینه‌سازی‌شده برای موتورهای جستجو (SEO) به سادگی، طبیعتا بازدیدکنندگان جدید را جذب می‌کنند. صفحات فرود (میان قیف)، با محتوای بسیار دقیق و جذاب خوانندگان را درگیر خود نگه می‌دارند.

یک محتوای عادی بر ایجاد سه نوع محتوا تمرکز دارد:

  • آموزشی. این نوع محتوا به مخاطب کمک می‌کند تا بر مسائل یا چالش‌های خاص غلبه کند. به دلیل تمرکز بر حل مشکل، این نوع از محتوا مشتریان بالای قیف را هدف قرار می‌دهد.
  • عاطفی. این نوع محتوا از اصول بازاریابی احساسی استفاده می‌کند تا احساسی منحصربه‌فرد مانند شادی، غم، عصبانیت، ناامیدی و غیره را ایجاد کند.
  • تجاری. محتوای تجاری مخاطبین پایین قیف را هدف قرار می‌دهد، آنها را درگیر یک مکالمه خرید می‌کند و آنها را به نقطه خرید می‌رساند.

چرا محتوای عالی بسیار مهم است؟

هر روز میلیون‌ها محتوا به‌صورت آنلاین منتشر می‌شود. محتوای شما برای متمایزشدن از سایرین و تأثیرگذاری بیشتر بر مشتریان، باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. این بدان معناست که نه‌تنها باید به‌خوبی نوشته و طراحی شود، بلکه باید باتوجه‌به نیازهای مخاطبان مورد نظرتان توسعه یابد.

میزان تلاشی که برای محتوای برند خود انجام می‌دهید، با ارزشی که از آن به دست می‌آورید، نسبت مستقیم دارد. محتوای باکیفیت در موارد زیر به شما کمک می‌کند:

  • به‌عنوان یک رهبر فکری معتبر شناخته شوید.
  • مشترکین و لیست اشتراک ایمیل یا پیامک خود را گسترش دهید.
  • ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید.
  • مشتریان خود را همیشگی کنید.
  • بازدیدکنندگان را به خرید ترغیب کنید.

تعیین اهداف در تولید محتوا

مرحله برنامه‌ریزی موضوع، بهترین زمان تعیین اهداف برای هر قسمت از محتوای شما است. تعیین اهداف می‌تواند در مرحله کشف یا شروع پروژه‌های وب‌سایت هم انجام شود. برنامه‌ریزی برای موضوعات محتوای خود به‌صورت انبوه رایج‌ترین و کارآمدترین راه برای تعریف تقویم محتوا برای یک‌چهارم یا حتی یک سال آینده است. به‌عنوان‌مثال، پس از اینکه 13 موضوع پست وبلاگ را برای سه‌ماهه اول سال آینده فهرست کردید، از فضای کنار ستون موضوعات خود برای اضافه‌کردن یک هدف برای هر موضوع استفاده کنید. وقتی تمام 13 هدف را فهرست می‌کنید، انتظار می‌رود برخی از آن‌ها بیش از یک‌بار ظاهر شوند، فهرست اهداف نوشته شده را مرور کنید و ببینید آیا با اهداف کلی کسب‌وکارتان همسو هست یا خیر.

بررسی مراحل تولید محتوا

هر اقدامی را که باید انجام شود تا یک محتوا از پیش‌نویس یا طرح اولیه به تأیید برسد و منتشر شود، فهرست کنید. این کار چندان سخت نیست، اما برخی از مراحل و به‌ویژه مراحل فرعی به راحتی فراموش می‌شود. شروع کنید و همه چیزهایی که در طول فرایند تولید شما اتفاق می‌افتد را فهرست کنید.

یک پیشنهاد خوب می‌تواند این باشد که تاحدامکان جزئیات را بنویسید. به‌عنوان‌مثال، به‌جای اینکه صرفاً ویرایش کلی را به‌عنوان یک مرحله از کار فهرست کنید، هر ویرایشی که باید انجام دهید، مانند ویرایش کپی، ویرایش سرفصل، ویرایش گرافیکی را فهرست کنید. مراحلی مانند بررسی حقایق، تصحیح و ترجمه را نیز فراموش نکنید. این کار تضمین می‌کند که حتی هیچ یک از وظایف کوچک‌تر را فراموش نکنید. این کار می‌تواند باعث شود یک لیست طولانی داشته باشید که ظاهراً به‌جای بهتر کردن، اوضاع را بدتر کند. اما هنگام دنبال‌کردن این مراحل برای اولین محتوای خود، می‌توانید این لیست را در صورت نیاز اصلاح کنید.

سخن آخر

اصطلاح تولید محتوا به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها اشاره دارد که هدف ایجاد اطلاعات برای دستیابی، ارتباط و تعامل با مخاطب هدف دلخواه را دنبال می‌کنند. ناگفته نماند که امروزه محتوا برای  اکثر استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال نقشی بنیادی ایفا می‌کند. اما توجه داشته باشید که هدف از تولید محتوا، رسیدن به ارتباط و تعامل است نه ساختن مخاطب. اینجاست که تفاوت تولید محتوا با استراتژی بازاریابی محتوا که بر ایجاد مخاطب تمرکز دارد، مشخص می‌شود. هنگامی که برای کسب‌وکار خود تولید محتوا انجام می‌دهید، هدف شما این است که با مخاطب هدف خود، ارتباط برقرار کنید.

منابع:

آموزش های پیشنهادی مدرس نوین

Thanks! Copy your coupon code

first

Minimum order of $25

Get 10% off now!
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد