بازاریابی پیامکی SMS Marketing چیست؟

بازاریابی پیامکی SMS Marketing چیست؟

فهرست مقاله

همه ما دارای تجارت و کسب و کاری هستیم که مایلیم در آن پیشرفت کرده و درآمد بیشتری و رتبه بهتری در محل کارمان به دست‌آوریم. یکی از راه‌های افزایش فروش و یادآوری برند و کسب و کارمان به مشتریان بازاریابی پیامکی است. همه می‌دانیم که روش‌های مختلفی در بازاریابی وجود دارد که هرکدام نیازمند دقت و مهارت خاص خودش می‌باشد.

اما بعضی از روش‌های بازاریابی شامل هزینه‌های هنگفتی جهت تبلیغات می‌شوند که خیلی از بیزنس‌ها قادر به پرداخت آن نیستند. در حالی که با بازاریابی پیامکی می‌توان با هزینه ای کم بازدهی زیادی داشت. شاید با خود فکر کنید که دیگر دوره بازاریابی پیامکی گذشته و مشتری با دیدن پیامک شما سریعا آن را می‌بنند و توجهی به آن نخواهد کرد. اما اگر در حقیقت این روش از بازاریابی به کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

همانطور که گفته شد اس ام اس مارکتینگ یکی از کم‌ هزینه‌‌ترین و همینطور پربازده‌ترین روش‌های بازاریابی است. شما در این روش از طریق ارسال پیامک به مخاطبان خود آن‌‌ها را در جریان جشنواره‌ها، تخفیفات، اخبار، قرعه‌کشی‌ها و … قرار می‌دهید. بسیار اتفاق افتاده که شما عبارت “تبلیغات پیامکی” را شنیده و مباحث مختلف مربوط به آن را مطالعه کرده باشید. همانطور که میدانید مزایای استفاده از این روش بسیار زیاد است.

بازاریابی پیامکی چیست؟

به دنبال تبلیغات پیامک، مساله ای مهم تر، به اسم بازاریابی پیامکی مطرح می‌شود. بازاریابی پیامکی در واقع یکی از روش‌های بازاریابی و بسیار شبیه به بازاریابی با ایمیل می‌باشد که به کسب و کار‌ها این اجازه را می‌دهد که از طریق سامانه پیامکی به مشتریان پیام‌های زیادی ارسال کنند.

این بازاریابی پیامکی می‌تواند به شیوه‌های متفاوتی از قبیل پیامک تبلیغاتی، راه اندازی محصولات، فروش، پیشنهادات ویژه، برگزاری و شرکت در قرعه کشی و موارد دیگر ارسال شود. اگر در بازاریابی پیامکی ابتکار خرج دهید می‌تواند فرصت‌های بسیار خوبی را برای هر کسب و کاری ایحاد کند. همچنین به یک کمپین نتیجه گرا و موفق تبدیل شود و موجبات موفقیت‌های بعدی را نیز فراهم کند.

بازاریابی پیامکی SMS Marketing یک فرصت بزرگ برای تجارت است اما در صورت اشتباه منجر به از دست دادن مشتریان می‌شود. پس باید خوب حواسمان را جمع کنیم و به متن پیامک، زمان ارسال و اینکه چه مخاطبی داریم به خوبی دقت کنیم.

یکی از کارهای که در بازاریابی پیامکی‌ مهم است، این است که شما می‌توانید بعد از خرید کردن مشتری به صورت خودکار یک پیامک تشکر به مشتری بفرستید و از او بابت خریدش تشکر کنید.

اهداف بازاریابی پیامکی

به سه دلیل اصلی می‌توان از این سیستم بازاریابی استفاده کرد:

اول از همه، اگر جنسی را به مشتری فروخته‌ اید باید توجه داشته باشید که برای فروش‌های بعدی مشتری نیازمند یادآوری برند و محصول شماست. از این رو با بازاریابی پیامکی‌ به مشتری می‌توانید اطلاع رسانی کنید که محصولات جدیدی را وارد بازار کرده و یا چه تغییراتی در مجموعه خود بوجود آورده اید.
نکته دوم اینکه می‌توانید در زمان مناسبت‌های خاص با ارسال پیامک به مشتری به او یادآوری کنید که همواره به یاد او هستید و هرچند وقت یکبار نام برند شما را دید‌ه است.
و نکته آخر، برای بدست آوردن‌ مشتری‌های جدید نیاز است که بازاریابی پیامکی را راه اندازی کنید. بدون جذب مشتریان جدید، شما هیچوقت نمی‌توانید کسب‌و‌کار خودتان را گسترش دهید.

بازاریابی پیامکی مناسب چه کسب و کارهایی می‌باشد؟

همه کسب‌ و کار‌ها شامل کسب و کار‌های محلی، رستوران ها، خرده فروشی ها، بانک ها، املاک، مدارس، نمایشگاه‌ها و … می‌توانند متناسب با نیاز‌ها و خدمات مرتبط با مشتری از این سیستم بازاریابی‌ استفاده نمایند.

بازاریابی پیامکی برای جذب مشتری و جلب توجه و رضایت آن‌ها بسیار مناسب است. برای مثال اگر برای مشتری ارسال می‌کنید که قبلا از شما خرید کرده بهتر است نام مخاطب را در پیامک خود بیاورید. تا به او بفهمانید که ما به یاد شما هستیم. توجه داشته باشید که بازاریابی پیامکی تنها برای تبلیغات نیست بلکه با استفاده از بازاریابی پیامکی می‌توان ارتباط دو طرفه با مخاطب برقرار کنید، وفاداری مشتری را افزایش دهید و او را به مشتری دائمی تبدیل نمایید. این‌ کار را می‌توانید با در نظر گرفتن‌ نکاتی از قبیل تفکیک سن و جنسیت، تفکیک پیش شماره، تفکیک کد پستی و …به خوبی انجام دهید.

استفاده از پنل اس‌ام‌اس

اگر بخواهید در مقیاس‌های بالا و برای افراد زیادی پیامک تبلیغاتی ارسال کنید، قطعا نمی‌توانید یک موبایل دستتان بگیرید و شروع کنید برای همه پیامک فرستادن‌. شما باید ابزاری داشته باشید تا از طریق آن بتوانید متن پیامک را برای مشتری بفرستید. در حقیقت باید ابزاری وجود داشته باشد که با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابلیت ارسال پیامک به تمام کاربران شما را یکجا فراهم کند. پنل اس‌ام‌اس قرار است دقیقا همینکار را انجام بدهد. پس با خرید خرید پنل اس‌ام‌اس به راحتی می‌توانید این امکان را در اختیار داشته باشید. پنل اس‌ام‌اس در حقیقت یک نرم‌افزار در فضای اینترنتی است که به شما این امکان را می‌دهد مشتریان خود را مدیریت کنید و برای آنها پیامک‌های انبوه ارسال کنید.

سخن آخر

یکی از دلایل موفقیت بازاریابی پیامکی نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی، تنوع در روش‌های موجود برای ارسال پیامک انبوه است. شما باتوجه به کسب و کار خود می‌توانید بهترین روش ارسال پیامک و تبلیغات پیامکی را انتخاب نمایید. همچنین باید توجه داشته باشید که متن جذاب در بازاریابی پیامکی می‌تواند خیلی تاثیر گذار تر از یک متن بلیغاتی ساده باشد. پس به جملات و کلماتی که به کار می‌برید دقت کنید. متن پیامک بازاریابی و فروش شما باید هدفمند باشد، باید بدانید که برای چه مخاطب و با چه هدفی این متن را پیامک‌ می‌کنید. امیدواریم مطلب امروز برای توسعه و گسترش کسب و کارتان مفید واقع شده‌ باشد و بتوانید از آن به خوبی استفاده کنید.

 

منابع:

آموزش های پیشنهادی مدرس نوین

Thanks! Copy your coupon code

first

Minimum order of $25

Get 10% off now!
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد