معرفی 14 نوع از استراتژی‌های ‌‌‌‌تبلیغاتی

معرفی 14 نوع از استراتژی‌های ‌‌‌‌تبلیغاتی

فهرست مقاله

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبلیغات جزئی از استراتژی بازاریابی یک شرکت است. شرکت‌ها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات محصولات یا خدمات خود از استراتژی‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند. چشم انداز تبلیغات با تکنولوژی تغییر کرده است، به طوری که تبلیغات چاپی و پخش به عنوان قالب سنتی و تبلیغات دیجیتال به عنوان یک گزینه مدرن تر عمل می‌کند. با استفاده از فناوری، کسب و کارها راه‌های جدیدی برای جلب نظر مصرف‌کنندگان و افزایش اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی خود در دست دارند. کسب و کارها امروزه می‌توانند از روش‌های مختلف تبلیغاتی برای دستیابی به مشتریان هدف خود یا اطلاع رسانی عمومی استفاده کنند. در اینجا 14 نوع متفاوت از تبلیغات را برای شما بیان می‌کنیم:

تبلیغات چاپی

این نوع از ‌‌‌‌تبلیغاتبا چاپ سر و کار دارد و اغلب در روزنامه ها و مجلات دیده می شود. با این حال، این دسته از تبلیغات همچنین شامل سایر موارد چاپی مانند بروشورها و دفاتر راهنما نیز می شود. هر کسب و کاری می‌تواند آگهی‌هایی را در روزنامه‌های محلی قرار دهد تا مشتریان یک مکان جغرافیایی را مورد هدف قرار دهد.

برای جذب مخاطبان هدفمندتر، ممکن است نیاز به ‌‌‌‌تبلیغاتدر مجلات باشد. مجلات تخصصی می توانند به یک شرکت کمک کنند تا به بخش خاصی از افراد جامعه دسترسی پیدا کند. به عنوان مثال، شرکتی که تجهیزات گلف می‌فروشد، برای علاقه مندان به گلف تبلیغا‌تی را در مجلات قرار می‌دهد، زیرا در یک مجله مربوط به گلف نسبت به یک روزنامه با مسائل روزمره و عمومی، امکلان جذب مشتری بیشتری وجود دارد. تبلیغات مجلات همچنین می‌تواند تجربه بصری بهتری را برای مصرف‌کنندگان ارائه دهد، زیرا استفاده از تصاویر رنگی هم در مجلات مقدور است.

‌‌‌‌تبلیغات پستی مستقیم

پست مستقیم نوع متفاوتی از تبلیغات‌ چاپی است که ‌تبلیغات را از طریق پست برای مشتریان ارسال می کند. به عنوان مثال می توان به بروشورها، کاتالوگ ها و خبرنامه ها اشاره کرد. این رویکرد شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا بازار هدفمندتری را نسبت به سایر قالب‌های تبلیغا‌ت چاپی شناسایی کنند، زیرا تبلیغا‌ت را از طریق یک لیست پستی مستقیم توزیع می‌کند.

به عنوان مثال، شخصی که یک آرایشگاه باز می کند می تواند یک بروشور ایجاد کند که افتتاحیه بزرگ آنها را اعلام می کند. سپس آنها می توانند آن بروشور را برای لیستی از ساکنان واقع در پنج کیلومتری سالن بفرستند. برای جذب مشتریان جدید، مالک می تواند پست مربوطه را با یک کوپن تخفیف همراه کند.

تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات‌ تلویزیونی نوعی تبلیغات پخشی است که در آن شرکت ها محصولات یا خدمات خود را از طریق تبلیغات‌ تلویزیونی ۲۰، ۳۰ یا ۶۰ ثانیه ای تبلیغ می کنند. این نوع از ‌‌‌‌تبلیغات ممکن است پرهزینه باشد اما شرکت ها را قادر می‌سازد تا ‌‌‌‌تبلیغات خود را به طور منظم تکرار کنند.

‌‌‌‌تبلیغات رادیویی

رادیو شکل دیگری از تبلیغات‌ پخش است که تبلیغا‌ت را در زمان استراحت برنامه پخش می کند. مشتریان می توانند در حین انجام سایر فعالیت ها، مانند رانندگی یا انجام کارهای خانه، به تبلیغات‌ رادیویی گوش دهند. رادیو مانند تلویزیون، امکان تکرار تبلیغات‌ را فراهم می‌کند که می‌تواند شرکت‌ها را در میان مردم شناخته‌ شده‌تر کند.

‌‌‌‌تبلیغات پادکست

در تبلیغات پادکست، کسب و کار شما می تواند از یک پادکست حمایت کند و در ازای آن از تبلیغاتی‌ برای محصولات یا خدمات خود در طول پادکست بهره ببرد. به طور معمول، پادکست ها تبلیغا‌ت را در ابتدا، وسط و انتهای قسمت پخش می کنند. در تبلیغات‌ پادکست مشابه تبلیغات‌ رادیویی، شرکت‌ها می‌توانند تحقیق کنند که کدام پادکست‌ها در بین مخاطبان هدفشان محبوب‌تر هستند.

تبلیغات موبایلی

تبلیغات تلفن همراه از طریق هر دستگاه تلفن همراه با اتصال به اینترنت، مانند تلفن همراه یا تبلت، به دست مصرف کنندگان می رسد. این تبلیغات‌ ممکن است از طریق رسانه های اجتماعی، در صفحات وب یا داخل برنامه ها برای مصرف کنندگان ظاهر شوند. به عنوان مثال، مشتری در حال انجام یک بازی موبایلی ممکن است تبلیغاتی برای بازی های مشابه دریافت کند. مزیت این گونه از ‌‌‌‌تبلیغات آن است که تبلیغات موبایلی بدون توجه به مکانی که مصرف کنندگان هستند می توانند به دست جامعه هدف برسند. اگر افراد تنظیمات مکان را فعال کنند، حتی ممکن است شرکت ها بتوانند آنها را از طریق موقعیت جغرافیایی نیز پیدا کنند.

‌‌‌‌تبلیغات در شبکه های اجتماعی

شرکت ها و مشاغل مختلف می‌توانند از تبلیغات رسانه‌های اجتماعی برای معرفی محصولات یا خدمات خود در پلتفرم های مختلف استفاده کنند. ‌تبلیغات رسانه های اجتماعی، مانند سایر تبلیغات دیجیتال، شرکت ها را قادر می‌سازد تا مخاطبان خاصی را هدف قرار دهند. در این نوع تبلیغات‌ می‌شود بر اساس موقعیت جغرافیایی، گروه سنی یا عادات خرید بر روی دستیابی به مشتریان تمرکز کنید.

‌‌‌‌تبلیغات جستجوی پولی

جستجوی پولی نوعی از تبلیغات آنلاین است که گاهی اوقات به عنوان تبلیغات‌ پرداخت به ازای کلیک (PPC) شناخته می شود. شرکت‌هایی که از تبلیغات PPC بهره می‌برند، تنها زمانی هزینه تبلیغات‌ پرداخت می‌کنند که کاربران روی تبلیغ آن‌ها کلیک کنند. در اینگونه از تبلیغات، کلمات کلیدی خاصی که معمولاً مربوط به کسب و کارشان است، همراه با قرار دادن‌ آگهی در موتور جستجو پیشنهاد داده‌ می‌شود. برای مثال، شرکتی که دوچرخه‌های تاشو می‌فروشد، کلمه کلیدی «دوچرخه‌های تاشو» را در پیشنهاد خود می‌گنجاند. هنگامی که کاربران آن عبارت را جستجو می کنند، محصولات شرکت به عنوان یک تبلیغ در نتایج جستجو (معمولاً در بالای صفحه) ظاهر می‌شوند.

تبلیغات بومی

‌تبلیغا‌ت بومی نوعی از تبلیغات دیجیتال است که در آن، تبلیغات شبیه به بقیه محتوای صفحه است. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک می توانند به عنوان نوعی تبلیغات بومی عمل کنند زیرا محصول تبلیغ شده اغلب با نتایج دیگر ترکیب می شود. مزیت اینگونه تبلیغات آن است که برخلاف تبلیغات‌ نمایشی، تجربه کاربر یا همان UX دچار اختلال نمی‌شود.

‌‌‌‌تبلیغات نمایشی

‌تبلیغات نمایشی نوعی از تبلیغات دیجیتالی است که از تبلیغات‌ قابل شناسایی استفاده می‌کند. این تبلیغات‌ ممکن است شامل تبلیغات‌ بنری در بالا یا کناره‌های صفحات وب و یا تبلیغات‌ پاپ آپ باشد. مثال دیگر اینگونه از ‌تبلیغات، ویدیویی است که قبل یا در حین پخش سایر محتواهای ویدیویی ظاهر می شود. تبلیغات‌ نمایشی کاربران را تشویق می کند تا روی آنها کلیک کنند و به وب سایت شرکت منتقل شوند. این گونه از تبلیغات‌ در فضای آنلاین بسیار رایج هستند، اگرچه گاهی نادیده گرفته شد‌ن آنها توسط مصرف کنندگان آسان است.

‌‌‌‌تبلیغات در فضای باز

تبلیغات‌ در فضای باز به تبلیغاتی اطلاق می شود که مصرف کنندگان در خارج از خانه خود می بینند. در نتیجه گاهی اوقات به این نوع تبلیغات‌، تبلیغات خارج از منزل نیز گفته‌ می‌شود. به عنوان مثال می‌توان به تابلوهای تبلیغاتی و تبلیغاتی‌ که در مکان‌های عمومی یا وسایل نقلیه حمل ‌و نقل دید‌ه می‌شوند، مانند بدنه اتوبوس یا داخل واگن‌های مترو، اشاره کرد.

تبلیغات چریکی

تبلیغات چریکی به روش های کمتر متعارفی اشاره دارد که عموماً کم هزینه هستند و از تکنیک های خلاقانه برای جلب توجه استفاده می کنند. به عنوان مثال، یک شرکت به جای تبلیغات‌ در ایستگاه اتوبوس، ممکن است یک دیوار را در پیاده رو نقاشی کند و خدمات خود را در آن به تصویر بکشد.

‌‌‌‌تبلیغات قرار داد‌ن محصول

در تبلیغات‌ قرار دادن محصول، یک شرکت هزینه‌ای پرداخت می‌کند که محصول یا خدمات خود را در یک محتوای رسانه‌ای، مانند یک سریال یا فیلم، نشان بدهد. گاهی این محتوا صراحتاً به محصول اشاره نمی‌کند، اما برای مخاطب قابل تشخیص و مشاهده است که از چه محصول یا خدماتی استفاده شده‌ است.

تبلیغات خدمات عمومی

تبلیغات خدمات عمومی به تبلیغاتی اطلاق می شود که به جای یک محصول، یک علت یا ابتکار را ترویج می کنند. این تبلیغات‌ که اغلب اعلان‌های خدمات عمومی (PSA) نامیده‌ می‌شوند، هدفشان اطلاع‌رسانی عمومی در مورد موضوعی است به نحوی که به نفع آنها یا دیگران باشد. سازمان ها می توانند از تبلیغا‌ت خدمات عمومی در قالب های مختلف مانند تبلیغات‌ تلویزیونی، رادیویی یا ویدئویی آنلاین استفاده کنند. این نوع تبلیغات‌ اغلب توسط سازمان های دولتی یا سازمان های خیریه برای آموزش مصرف کنندگان در مورد موضوعات بهداشتی و ایمنی استفاده می شود. به عنوان مثال، مراکز کنترل بیماری، PSA ها را پخش می کند تا شهروندان را از ضرورت انجام غربالگری های بهداشتی یا آمادگی برای بلایای طبیعی آگاه کند.

سخن آخر

اکنون که انواع مختلف تبلیغات را با هم آموختیم و آنچه برای تشکیل یک کمپین تبلیغاتی‌ لازم است را می‌شناسیم، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. پس متناسب با کسب و کار خود بهترین شیوه را برای تبلیغات انتخاب کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شد‌ه باشد.

منابع:

 

آموزش های پیشنهادی مدرس نوین

Thanks! Copy your coupon code

first

Minimum order of $25

Get 10% off now!
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد