معرفی ده تکنیک فروش بیشتر برای کسب و کارها

فهرست مقاله

یکی از راه‌هایی که برای به دستیابی به افزایش درآمد و بهبود شرایط اقتصادی کسب و کارها به کار می‌رود، فروش است. فنون و تکنیک‌های فروش روز به روز گسترده‌تر می‌شوند و به صورت سریع بهبود می‌یابند. تکنیک‌های فروش یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر موفقیت کسب و کار است. استفاده از این تکنیک‌ها می‌تواند باعث افزایش فروش شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی 10 تکنیک فروش پرطرفدار و دارای تاثیر بالا بر روی موفقیت کسب و کارها پرداخته و از هر کدام نکاتی را به همراه مثال‌هایی در اختیار شما قرار دهیم.

1- تکنیک فروش ویژگی-مزیت-مشتری (FAB)

این تکنیک بر اساس 3 عنصر ویژگی، مزیت و مشتری اعمال می‌شود. در این تکنیک، خصوصیات محصول شما یا خدماتی که ارائه می‌دهید، به مزیت‌های آن تبدیل می‌شود و در نهایت با مشخص کردن نیازهای مشتری، به او پیشنهاد داده می‌شود.

مثال:

  • ویژگی: مات و جلوه دهنده ناخن
  • مزیت: باعث افزایش توجه به ناخن می‌شود
  • مشتری: بانوانی که به تغییر و بهبود ظاهرشان اهمیت می‌دهند.

2- تکنیک فروش روش  Sandler

این روش بر اساس 7 مرحله اعمال می‌شود و به این صورت است که در ابتدا با مشتری صحبت می‌کنید و از او سوالاتی مثل “آیا مشکل خاصی دارید؟” و “آیا از وضعیت فعلی خود راضی هستید؟” می‌پرسید. سپس به او تبیین می‌کنید که محصول شما چگونه می‌تواند باعث بهبودی و رفع مشکلات او باشد. در نهایت با او رابطه ای برپایه اعتماد بنا می‌سازید.

مثال:

تعریف مشکل: “آیا واقعا از محصول حال حاضرتان راضی هستید؟” افزودن ارزش: “با محصول ما، می‌توانید این نگرانی‌ها را فراموش کنید و زندگی خود را بهبود بخشید.” افزایش اعتماد: “ما تضمین می‌کنیم که شما با محصول ما راضی خواهید بود و در صورتی که ناراضی بودید، پولتان را به شما باز می‌گردانیم.”

3- تکنیک فروش به روش  SPIN

این روش بر اساس 4 عبارت و مفهوم استوار است: S: Situation (وضعیت مشتری) P: Problem (مشکلات مشتری) I: Implication (تبعات مشکلات) N: Need-payoff (نیازهای مشتری)

در این روش در ابتدا فروشنده با طرح سوالاتی در حوزه موارد گفته شده خریدار را به گفتگو وامی دارد و در نهایت با شنیدن مشکلات و نیازهای مشتری، به او پیشنهادهایی ارائه می‌کند.

4-  نزدیکی به مشتری

در فروش باید داشتن یک رابطه نزدیک با مشتری برای بالا بردن روحیه خریدار بسیار مفید است. این کار با توجه به نیاز مشتری و بهره بردن از زبان و بدنش انجام می‌شود.

5-  کاهش مقاومت

مشتریان معمولاً نسبت به خرید تردید دارند و از خرید اجتناب می‌کنند. برای کاهش این مقاومت، باید قبل از ارائه محصول، نیازهای مشتری را شناسایی کرد و سپس با ارائه محصول، برآن هستید که تمام نیازهای مشتری را برآورده کنید.

6- تکنیک فروش تفسیر احساسات

در هر خریدی، محصولات نه تنها برای برطرف کردن نیازهای مشتری، بلکه برای خریدن خواسته‌های احساسی هم به کار می‌روند. در نتیجه نباید از تلاش برای تفسیر احساسات مشتریان غافل شد.

7-  پاسخگویی به سوالات

مهارت پاسخ به سوالات و بررسی مشکلات مبتنی بر نیازهای مشتری یکی از مهمترین عوامل موفقیت فروشگاه است. همچنین باید سعی کرد برای حل مشکلات در کوتاه ترین زمان ممکن در دسترس باشید.

8- استفاده از ارائه‌های ویژه

برای جذب مشتریان، باید اجازه دهید که به محصولات تان زرق و برق بیشتری داشته باشید. این کار با ارائه تخفیف ها، کدهای تخفیفی، محصولات ویژه و خدمات اضافی انجام می‌شود.

9- ایجاد نیاز در مشتریان

ایجاد نیاز در مشتریان می‌تواند بهترین راه برای جذب مشتریان جدید باشد. برای ایجاد نیاز به داشتن یک رویکرد علمی و معقول استفاده می‌شود.

10- فروش افزایشی

در این روش، فروشنده با استفاده از فرآیندی که باعث افزایش فروش محصولات مرتبط می‌شود، مشتری را به خرید بیشتری از محصولات تشویق می‌کند. مثلاً، در صورتی که مشتری یک گوشی موبایل خریداری کرده باشد، فروشنده می‌تواند سعی کند محصولات جانبی، مانند قاب یا لوازم جانبی را نیز به او پیشنهاد دهد.

سخن آخر

مدیران و کارآفرینان همیشه به دنبال راهی هستند تا تجارت خود را بهبود بخشند و درآمد خود را افزایش دهند. تکنیک فروش به مجموعه‌ای از روش‌ها، تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی گفته می‌شود که با هدف افزایش فروش و کسب درآمد در فروشگاه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها به کار می‌روند. این تکنیک‌ها می‌توانند شامل روش‌های تبلیغاتی، روش‌های مذاکره، استفاده از عوامل روانشناختی و فرمول‌های روابط عمومی و غیره باشند. اهداف تکنیک‌های فروش شامل گسترش بازار، افزایش مشتریان و بازاریابی موفقیت‌آمیز محصولات و خدمات است.

منابع:

آموزش های پیشنهادی مدرس نوین

Thanks! Copy your coupon code

first

Minimum order of $25

Get 10% off now!
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد