اینفلوئنسر کیست؟ معرفی انواع آنها

اینفلوئنسر کیست؟ معرفی انواع آنها

فهرست مقاله

‌اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از بهترین اشکال بازاریابی دیجیتال از نظر بازگشت سرمایه است. به ازای هر 1 دلاری که برای اینفلوئنسر مارکتینگ خرج می شود، برندها در ازای آن تا 5.78 دلار درآمد کسب می کنند. به همین دلیل است که 91 درصد از بازاریابان معتقدند که اینفلوئنسر مارکتینگ شکل مؤثری از بازاریابی است. یکی از بزرگترین چالش‌هایی که برندها در بازاریابی اینفلوئنسر با آن مواجه هستند این است که چگونه اینفلوئنسرهای مناسب را برای کمپین‌های بازاریابی خود انتخاب کنند. از آنجایی که انواع مختلفی از اینفلوئنسرها وجود دارد، تشخیص اینکه برای بهبود بازاریابی خود به کدام نوع اینفلوئنسر نیاز دارید، می تواند دلهره آور باشد.

در این مقاله، قصد داریم انواع اینفلوئنسر و نحوه شناسایی آنها را به اشتراک بگذاریم و توضیح دهیم که چگونه و چه زمانی از آنها برای بهبود بازگشت سرمایه کمپین بازاریابی خود استفاده کنید.

بازگشت سرمایه اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از بالاترین ها در بین کانال های بازاریابی دیجیتال سنتی است. اما تفاوت بین انواع اینفلوئنسرها چیست؟ کدام اینفلوئنسر برای کمپین بازاریابی شما بهترین است؟ چگونه اینفلوئنسرهای مناسب را پیدا می کنید؟

 

  •      اینفلوئنسرهای نانو (1 تا 10 هزار دنبال کننده)
  •      اینفلوئنسرهای میکرو (10 تا 100 هزار دنبال کننده)
  •      اینفلوئنسرهای کلان (100 هزار تا یک میلیون دنبال کننده)
  •      اینفلوئنسرهای مگا یا افراد مشهور (بیش از ۱ میلیون دنبال کننده)

 

 1-  نانو اینفلوئنسرها (1 تا 10 هزار دنبال کننده)

اینفلوئنسرهای نانو از 1 تا 10 هزار دنبال کننده در کانال های رسانه اجتماعی خود دارند. آن‌ها معمولاً دنبال‌کنندگان رسانه‌های اجتماعی بسیار فعال و نرخ تعامل بالایی دارند. اینفلوئنسرهای نانو معمولاً طرفداران بسیار سرسخت برندها و محصولات مورد علاقه آنها هستند و پیروان آنها از توصیه ها و نظرات معتبر آنها قدردانی می کنند. آنها رابطه بسیار نزدیکی با فالوورهای خود دارند و زمانی را صرف تعامل با فالوورهای خود برای افزایش این روابط می‌کنند.

چه زمانی از نانو اینفلوئنسرها استفاده کنیم؟

اگر یک کسب و کار کوچک تا متوسط با بودجه بازاریابی محدود هستید، نانو اینفلوئنسرها گزینه ای مقرون به صرفه برای شروع بازاریابی تأثیرگذار هستند. اینفلوئنسرهای نانو نیز گزینه ای عالی هستند اگر می خواهید عرضه محصول را آزمایش کنید یا محصولات و خدمات خود را با یک جایگاه جدید آزمایش کنید. اینفلوئنسرهای نانو را به راحتی می توانید در اینستاگرام پیدا کنید

2- میکرو اینفلوئنسر ها (10 تا 100 هزار دنبال کننده)

میکرو اینفلوئنسرها بین 10 تا 100 هزار دنبال کننده دارند. با وجود اینکه آن‌ها طرفداران بسیار زیادی دارند، هنوز به عنوان افرادی مرتبط با فالوورهای خود در نظر گرفته می‌شوند و تمایل دارند که با مخاطبان خود ارتباطی نزدیک داشته باشند. در این سطح، اینفلوئنسرها تمایل دارند در یک جایگاه خاص تخصص پیدا کنند. همچنین آنها معمولاً دارای نرخ تعامل بالا و مخاطب هدفمند هستند. این امر باعث می شود که برندها بتوانند حمایت های مالی تخصصی ای با این افراد داشته باشند.

زمان استفاده از میکرو اینفلوئنسر ها

اینفلوئنسرهای میکرو می توانند در زمینه جذب مخاطبان بالقوه به شما کمک کنند. آنها همانقدر از داشتن ارتباط نردیک با فالوور های خود لذت می برند که اینفلوئنسرهای نانو. البته فعالیت های اینفلوئنسرهای میکرو تخصصی‌تر است بنابراین مخاطبان آنها انتظار شنیدن پیام های تبلیغاتی در همان زمینه فعالیت آنها را دارند.

3- اینفلوئنسرهای کلان (100 هزار تا یک میلیون دنبال کننده)

اینفلوئنسرهای کلان بین 100 هزار تا 1 میلیون دنبال کننده دارند و نسبت به میکرو اینفلوئنسرها تمایل بیشتری به جذابیت پیج خود دارند. ‌اینفلوئنسرهای ماکرو معمولاً افراد مشهور اینترنتی هستند و ممکن است ستارگان رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسان یا پادکسترها باشند. اینفلوئنسرهای کلان نه تنها مخاطبان زیادی دارند، بلکه به احتمال زیاد آن مخاطبان را در طی ماه ها یا سال ها پرورش روابط ایجاد کرده اند. به دلیل تعداد فالوورهای بیشتر، آنها احتمالاً نرخ تعامل نسبتاً پایینی خواهند داشت.

اینفلوئنسرهای کلان برای ایجاد آگاهی نسبت به برند، محصولات و خدمات شما عالی هستند. شما می توانید از این رابطه برای افزایش نرخ تعامل خود و افزایش دسترسی برند خود استفاده کنید. از آنجایی که اینفلوئنسرهای کلان تعداد فالوورهای زیادی دارند، می توانند به شما کمک کنند تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید و شهرت برند خود را افزایش دهید.

اینفلوئنسرهای ماکرو معمولاً به دلیل ایجاد محتوا مانند وبلاگ نویسان یا پادکسترها در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام،  یوتیوب، فیس بوک یا تیک تاک فعالیت دارند.

 

4- مگا اینفلوئنسر ها (بیش از 1 میلیون دنبال کننده)

مگا اینفلوئنسرها و افراد مشهور بیش از 1 میلیون دنبال کننده دارند. از آنجایی که آنها معمولاً افراد مشهور هستند، باید بودجه بازاریابی زیادی داشته باشید تا بتوانید برای بازاریابی خود از آن‌ها کمک بگیرید. درک این نکته مهم است که مخاطبان جذب شده توسط مگا اینفلوئنسرها بسیار گسترده خواهند بود.

چه زمانی از مگا اینفلوئنسر ها استفاده کنیم؟

اگر روی یک کمپین آگاهی از برند کار می‌کنید و بودجه زیادی دارید، اینفلوئنسرهای بزرگ می‌توانند محصولات شما را در معرض دید بهتری قرار دهند. اگر برند شما در بخش‌های مختلف جذابیت داشته باشد، استفاده از این افراد عالی است. مگا اینفلوئنسرهای افرادی مشهور یا بسیار شناخته شده هستند، بنابراین یافتن آنها کار سختی نیست.

 

منابع:

kynship.co

influencermarketinghub.com

آموزش های پیشنهادی مدرس نوین

Thanks! Copy your coupon code

first

Minimum order of $25

Get 10% off now!
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد