ده مورد از بهترین تکنیک‌های فروش

ده مورد از بهترین تکنیک‌های فروش

فهرست مقاله

چه مهارت‌های فروش شما ذاتی باشد و چه از طریق تجربه آنها را کسب کرده باشید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید مهارت‌هایتان خود به خود کل کار را برایتان انجام دهد. بستن یک معامله خوب نیازمند برخورداری از مهارت در کنار تکنیک است. شما برای متقاعد کردن مشتریان به هر دو نیاز دارید. در واقع تکنیک‌های فروش نقش کاتالیزگر را در معاملات و فرایند فروش بازی می‌کنند و باعث تسریع و تکثیر فروش شما می‌شوند، علاوه بر آن در ایجاد اعتماد و رضایت مشتری نیز نقش بسزا و چشمگیری ایفا می‌کنند. در این مقاله ۱۰ روش برتر فروش تهیه شده است.

۱. برای محصول و برند خودتان داستانی بسازید.

مردم ۷۰٪ اطلاعات را از طریق داستان‌ها حفظ می‌کنند، اما تنها ۱۰٪ درصد از داده‌ها و آمار را حفظ می‌کنند. بنابراین استفاده از داستان سرایی در تکنیک فروش خودتان می‌تواند امری مفید و زیرکانه باشد. چند راه برای این کار وجود دارد:

داستانتان را روی کاغذ بیاورید و مطمئن شوید که آن را به طور کامل ارائه خواهید داد. داستان سرایی درمورد محصولات خودتان را تمرین کنید و راه‌هایی را بیابید که آن را به طور طبیعی وارد گفتگو کنید.

۲. داستان مشتریانتان را بگویید

اگر مردم بدانند که چیزی برای شخص دیگری نتیجه داده، برای خرید آن محصول اعتماد بیشتری خواهند داشت. آیا محصول شما به کاهش وزن کمک کرده؟ آیا اقلامی را فروخته‌اید که کیفیت زندگی افراد دیگر را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد؟

داستان‌های موفقیت را از مشتریان خود جمع آوری کنید و آماده باشید تا در هر فرصتی از این نتایج به نفع کسب و کارتان استفاده کنید. داستان‌های مشتریان خود را به صورت آنلاین به نمایش بگذارید.

۳.  تکنیک فروش متقابل (Cross-Selling)

پتانسیل درآمدزایی به فروش کالای مد نظر مشتری ختم نمی‌شود. فرصت‌های زیادی برای کسب سود بیشتر پس از خرید وجود دارد. در واقع، بر اساس یک نظرسنجی ۷۴٪ از کسب و کارها که از تکنیک فروش متقابل استفاده می‌کنند می‌گویند که این کار تا ۳۰٪ از درآمد آنها را در برمی‌گیرد!

فروش متقابل یک تکنیک فروش قدرتمند است که می‌تواند ارزش سفارش را افزایش دهد. اما دقیقاً چگونه باید این کار را انجام دهید؟ خوب، هنگام تلاش برای فروش متقابل، تعدادی مؤلفه وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

الف) وقت شناسی

شما باید زمان مناسب برای فروش متقابل را بدانید. اغلب، بهترین پنجره زمانی وقتی است که مشتری متعهد به خرید یک محصول باشد و شما قبلاً برای آشنایی با آن زمان صرف کرده باشید.

زمان اشتباه برای فروش متقابل چه زمانی است؟ وقتی هنوز مشتری خرید چیزی که برایش به شما مراجعه کرده را قطعی نکرده باشد، فوراً این کار را انجام ندهید. اگر محصولی را دو ثانیه پیش به مشتری معرفی کرده‌اید، ایده خوبی نیست که وارد یک طرح فروش متقابل شوید.

ب) ارزش و سود از دید مشتری

فقط به این خاطر که به اهداف فروش خود برسید، سعی نکنید فروش متقابل را پیاده سازی کنید. این کار را واقعاً به خاطر مشتری انجام دهید. اگر معتقدید که محصول الحاقی به نفع خریدار است، به هر طریقی آن را به آنها پیشنهاد دهید. اما اگر نیازی ندارند، بهتر است به آنها اجازه دهید خرید اصلی را انجام دهند.

امروزه خریداران بسیار هوشیارند و فروشندگان سوءاستفاده گر را به سرعت شناسایی می‌کنند. اگر مشتریان احساس کنند که محصولات غیر ضروری را به بازار عرضه می‌کنید، فروش را از دست خواهید داد.

۴.  تکنیک فروش قیمت گذاری مناسب

به هزینه اقلامی که پیشنهاد می‌کنید توجه کنید. همان‌طور که باب فیبز اشاره می‌کند، “اقلام پیشنهادی نباید بیشتر از درصد معینی [حدود ۲۵٪] هزینه کالای اصلی باشد.”

 

۵.  تکنیک بیش فروشی (Upselling)

برخلاف فروش متقابل که زمانی است که شما یک کالای مرتبط با خرید اصلی را توصیه می‌کنید، تکنیک بیش فروشی نسخه گران‌تری از کالا را ارائه می‌کند. مثل این است که از خریدار بپرسید که آیا دوست دارد کالا یا خدمات بهتری در ازای پول بیشتر دریافت کند؟ مثل جایگاه‌های vip، بلیط‌های درجه یک هواپیما و…

باید رویکرد خود را به درستی زمان‌بندی کنید، مطمئن شوید که فروش شما واقعاً ارزش‌افزوده دارد و نباید در قیمت گذاری زیاده روی کنید. اگر بتوانید احساس مشتری خود را در نظر بگیرید، درباره ویژگی‌ها یا محصولاتی که بیشتر از همه به دنبال آن هستند، ایده داشته باشید و بدانید چه زمانی بیشتر از یک پیشنهاد اضافی استقبال می‌کنند، می‌توانید فروش بیشتری داشته باشید.

۶.  تکنیک تست پیش از خرید

یکی از بهترین راه‌ها برای فروش یک محصول، این است که اجازه دهید مشتری خودش کالا و خدمات شما را تجربه کند. حتماً تجربه تست شیرینی، آجیل و مارک‌های مختلف قهوه را پیش از خرید داشته‌اید.

۷.  تکنیک القای کمبود و اضطرار

این یکی از تکنیک‌های فروش کلاسیک است که هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود. ترس از دست دادن (همچنین به عنوان FOMO شناخته می‌شود) یک چیز واقعی است، طبق آمار ۶۹٪ از نسل جدید FOMO را تجربه می‌کنند. وقتی به درستی از اهرم استفاده کنید، می‌توانید از FOMO برای افزایش فروش استفاده کنید. تکنیک القای کمبود زمانی اتفاق می‌افتد که شما کاری می‌کنید که محصولی تقریباً خارج از دسترس به نظر برسد.

به همین دلیل بود که ماسک، محصولات تمیزکننده و پوشک تقریباً در همه جا در طول چند ماهه اول همه‌گیری COVID-19 موجود نبودند. همه می‌دانستند که کمیاب هستند پس محض احتیاط هم که شده بیش از نیاز روزمره‌شان می‌خریدند.

۸. تکنیک فروش آموزش مشتری

ابتکارات آموزشی می‌تواند برای فروش معجزه کند. آموزش چیزهای جدید به مشتریان، نه تنها شما را به عنوان یک مرجع که کارتان را خوب بلدید نشان می‌دهد، بلکه باعث فروش بیشتر و وفاداری می‌شود.

موضوع دوره‌ها از سطح مبتدی تا ترفندهای آرایشی پیشرفته‌تر است. چیزی که در مورد کلاس‌ها جالب است این است که علاوه بر جلب توجه افراد، مسیری طبیعی را برای خرید هموار می‌کنند. مردم می‌توانند محصولاتی را که در کلاس استفاده می‌کنند خریداری کنند. با این حال، هیچ کس ملزم به خرید نیست.

۹. تکنیک فروش آرمانی

تکنیک فروش آرمانی در مورد فروش چیزی است که مشتریان شما آرزوی داشتن یا تبدیل شدن به آن را دارند. آن را به عنوان فروش “رؤیایی” در نظر بگیرید. از منظر روانشناسی، این تمایل برای تبدیل شدن به نسخه بهتری از خود، خریداران را به خرید محصولاتی سوق می‌دهد که نوید این تحول را می‌دهند. بازاریابان و برندهای بزرگ از این خواسته‌های آرزومند بهره می‌برند.

۱۰. به زبان بدن خود توجه کنید.

یکی از تکنیک‌های فروش استفاده مناسب از زبان بدن است. زبان بدن یک فروشنده باید دارای اعتماد به نفس، سهولت و اعتماد باشد. این شامل بهینه سازی عوامل مختلفی مانند تکان دادن سر، لبخند زدن، حرکات دست، وضعیت بدنی، آینه کاری و بسیاری جزئیات کوچک دیگر است!

 

سخن آخر:

هر چند تکنیک‌های فروش برای همه یکسان نیستند! شما باید تکنیک فروش خود را از طریق آزمون و خطا اصلاح کنید تا مطمئن شوید که پیشنهاد شما با مشتریان بالقوه مطابقت دارد. با این حال، تکنیک‌های مختلف پیشبرد فروش اثربخشی خود را در بازار معاصر ثابت کرده‌اند و شما‌ می‌توانید از آنها به عنوان دستورالعمل‌های کلی برای اجرای یک کمپین فروش موثر برای کسب و کار خود استفاده کنید.

 

منابع:

salesblink.io

bazaracademy.ir

 

آموزش های پیشنهادی مدرس نوین

Thanks! Copy your coupon code

first

Minimum order of $25

Get 10% off now!
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد