تقویم محتوا چیست؟

تقویم محتوا چیست؟

فهرست مقاله

‌تقویم محتوا که به عنوان «تقویم ویرایشی» نیز شناخته می‌شود، یک برنامه زمان‌بندی شده‌ و مکتوب از زمانی‌ است که قصد دارید محتوای آینده را منتشر کنید. تقویم‌های محتوا معمولاً شامل قسمت‌هایی مربوط به آینده هستند. مانند: به‌روزرسانی‌های وضعیت، فعالیت‌های تبلیغاتی برنامه‌ریزی‌شده، مشارکت‌ها و به‌روزرسانی‌های محتوای موجود.

چرا تقویم محتوا مهم است؟

اگر وبلاگ شما در مورد سرگرمی است و از آن برای انتشار پست‌های گاه به گاه استفاده می‌کنید، احتمالاً نیازی به تقویم محتوا ندارید. اما اگر از بازاریابی محتوا برای رشد کسب‌وکار آنلاین خود استفاده می‌کنید، سازماندهی روند کار شما بسیار مهم است.

در ادامه سه راه برای ایجاد یک تقویم محتوا که به استراتژی بازاریابی محتوای شما کمک می‌کند، آمده است:

اول، یک تقویم محتوا تضمین می‌کند که تمام وظایف مرتبط با محتوای شما واقعاً انجام می‌شوند. اگر در برنامه تولید محتوای خود نامنظم باشید، احتمال دارد چیزهایی را فراموش کنید. پس ممکن است یا محتوای کمتری تولید کنید و یا از به روز رسانی مقالات قدیمی غفلت کنید. به عبارت دیگر: یک تقویم تضمین می‌کند که چیزی از قلم نیافتد.

دوم، یک تقویم، همکاری با تیم شما (و شرکای خارجی) را آسان‌تر می‌کند. اگر یک وبلاگ شخصی دارید، و تنها خودتان محتوای وبلاگتان را تهیه می‌کنید در وهله اول نیازی به تقویم محتوا ندارید. اما اگر برای تولید محتوای وب‌سایتتان چندین کارمند فعالیت و همکاری دارند، پس به چیزی نیاز دارید که روال کاری آنها را تعریف کند یا به اصطلاح پروژه را مدیریت کنید.

سوم، یک تقویم محتوا یک تصویر کلی از چیزهای آینده شما به شما می‌دهد. به این ترتیب با استفاده از تقویم محتوا ، می‌توانیم کل استراتژی بازاریابی خود را برای چند ماه آینده روی یک صفحه نمایش ببینیم.

تقویم محتوا نباید پیچیده باشد.

ایجاد تقویم محتوا کارها را برای شما و تیمتان آسان تر می‌کند. در ادامه چهار موردی که هر تقویم محتوایی باید داشته باشد را آورده ایم:

سرمقاله

مهمترین بخش از تقویم محتوای شما، تعیین عنوان یا سرمقاله است. اینها عنوان محتوایی هستند که شما منتشر خواهید کرد، چه در وبلاگ خود، چه در پادکست یا در رسانه‌های اجتماعی. هدف اصلی تقویم محتوای شما این است که قسمت‌های سرمقاله خود را از قبل برنامه ریزی کنید. به این ترتیب، می‌توانید سازماندهی شده پیش بروید و با برنامه انتشار محتوای خود سازگار باشید. برخی از شرکت‌ها محتوای سرمقاله خود را از یک سال قبل برنامه ریزی می‌کنند اما در کل زمان مناسبی برای برنامه ریزی محتوای خود از قبل وجود ندارد.

اما مهم است که این کار را از قبل انجام دهید و زمان کافی برای انجام فرآیند تولید محتوای خود باقی بگذارید. فراموش نکنید که باید جایی برای انعطاف پذیری نیز وجود داشته باشد زیرا همه چیز می‌تواند به سرعت در دنیای بازاریابی دیجیتال تغییر کند.

پلتفرم

پلتفرم جایی است که تقویم محتوای شما میزبانی می‌شود. یا به زبان ساده تر ابزاری است که شما از آن برای تهیه تقویم محتوای خود استفاده می‌کنید. سازندگان محتوای انفرادی بیشترین انعطاف را در انتخاب ابزار دارند، از قلم و کاغذ گرفته تا Google Calendar و…

اما این داستان برای تیم‌های بازاریابی محتوا متفاوت است. هنگامی که با یک تیم محتوا ایجاد می‌کنید، ممکن است 5، 10 یا حتی 20 نفر در فرآیند تولید یک محتوا نقش داشته باشند. بنابراین بسیار مهم است که همه بتوانند وضعیت هر پست را ببینند.

فعالیت‌های تبلیغاتی

مهمترین بخش بعدی تقویم محتوای شما فعالیت‌های تبلیغاتی است. فعالیت‌های تبلیغاتی همان چیزی است که از نام آن به نظر می‌رسد: برنامه ریزی شما برای تبلیغ محتوای خود چگونه است؟ چه زمانی آن را در فیس بوک به اشتراک می‌گذارید؟ آیا قصد دارید برای مشترکین ایمیل خود خبرنامه بفرستید؟ اینها نمونه‌هایی از فعالیت‌های تبلیغاتی برای تقویم محتوای شما خواهند بود.

ایده‌های آینده

این لیستی از ایده‌های مربوط به محتوای آینده است که هنوز فعالانه روی آنها کار نمی‌کنید. به عنوان مثال، این می‌تواند یک موضوع تصادفی باشد که در رانندگی خود به محل کار به آن فکر کرده اید. یا چیزی که در یک جلسه طوفان فکری مطرح شد. این ایده‌ها معمولاً در خود تقویم نشان داده‌ نمی‌شوند‌ زیرا هنوز برنامه‌ریزی نشده‌اند. با این حال شما نیاز دارید که آنها را جایی یادداشت کنید تا فراموش نشوند.

ابزار‌های مناسب برای ایجاد تقویم محتوا

ابزارهایی وجود دارند که به طور خاص برای ایجاد، مدیریت و همکاری در تقویم محتوای شما وجود دارند. بسته به میزان محتوایی که منتشر می‌کنید و اندازه تیم شما، ممکن است نرم افزار متفاوتی را انتخاب کنید.

  • Google Sheets: احتمالاً محبوب ترین گزینه برای اکثر افراد و تیم‌های کوچک است. رایگان است اما برای راه اندازی نیاز به کار دارد.
  • مایکروسافت اکسل: مایکروسافت این نرم افزار خود را اخیرا بیشتر بروز کرده است.
  • تقویم گوگل: اگر یک تولید کننده محتوا هستید که صفر تا صد کار را خوتان انجام می‌دهید، ممکن است Google Calendar به تنهایی برای شما کافی باشد.
  • Loomly: شامل راهنماهای تعاملی برای ایجاد پست‌های وبلاگ، پست‌های رسانه‌های اجتماعی خودکار و موارد دیگر است.
  • افزونه تقویم ویرایشی برای وردپرس: ساده است، قابلیت کشیدن‌ و رها کردن دارد و رایگان است. با این حال، به زمانی بستگی دارد که شما واقعاً پست‌هایی را در وردپرس برنامه‌ریزی کرده‌اید – که ممکن است برای همه مناسب نباشد.
  • Basecamp، Trello، Slack و Asana: طراحی شده به عنوان ابزار مدیریت پروژه و ارتباطات به جای تقویم محتوا، هر یک از این سه را می‌توان برای اهداف مدیریت کار استفاده کرد و با کمی خلاقیت می‌توانید از آنها به عنوان تقویم محتوا نیز استفاده کنید.

سخن آخر

تقویم محتوا، تقویمی است که بازاریابان می‌توانند هنگام برنامه‌ریزی برای محتوای آینده خود از آن استفاده کنند. فرقی نمی‌کند تیم شما برای یک وبلاگ، رسانه‌های اجتماعی یا حتی یک مقاله کوچک محتوا منتشر می‌کند، تقویم محتوا به شما کمک می‌کند جریان‌های کاری ایجاد محتوای تیم خود را پیگیری و تاریخ‌های انتشار را نظارت کنید.

منابع:

optimizely.com

backlinko.com

آموزش های پیشنهادی مدرس نوین

Thanks! Copy your coupon code

first

Minimum order of $25

Get 10% off now!
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد