ده ویژگی که یک وب‌سایت خوب باید داشته باشد

ده ویژگی که یک وب‌سایت خوب باید داشته باشد

فهرست مقاله

یکی از ابزار مهم تبدیل شدن به یک برند معتبر در دنیای امروزی، داشتن یک وب‌سایت مناسب و برازنده است. برای ساخت یک ‌وب‌سایت ایده‌آل باید مراحلی را طی کرد. اولین قدم انتخاب یک نام اینترنتی خوب و جذاب برای ‌وب‌سایت است. نام ‌وب‌سایت شما باید مرتبط با کسب و کار شما باشد، املای صحیح و خوانا داشته باشد و از کلمات ناآشنا استفاده نشود. زمانی که دامنه خود را خریداری کردید، وقت آن است که گام‌های بزرگتری بردارید. در این مقاله به ده مورد از مهمترین آنها اشاره‌ می‌کنیم. اگر این مراحل را در طراحی ‌وب‌سایت خود دنبال کنید،‌ می‌توانید مطمئن باشید که ‌وب‌سایت شما مورد پسند مخاطبان قرار خواهد گرفت. قابل ذکر است که این ده ویژگی صرف نظر از نوع کسب و کار شما است.

مشخص کردن یک هدف روشن

اینکه شما‌ می‌دانید وب‌سایتتان در مورد چیست کفایت‌ نمی‌کند. بلکه مخاطبین شما که ممکن است با کسب و کارتان آشنا نباشند نیز باید با دیدن ‌وب‌سایت با کار شما آشنا گردند. هنگامی که شخصی وارد سایت شما‌ می‌شود، دو چیز باید فوراً مشخص شود: آنچه در کسب و کار خود انجام‌ می‌دهید و آنچه از بازدیدکننده‌ می‌خواهید که انجام دهد. مواردی مانند درباره ما، هدف کسب و کار، نوع خدمات یا محصولات و همچنین کاری که بازدیدکننده باید انجام دهد (ثبت نام یا سفارش دادن)، اولین چیزهایی است که باید هنگام ورود به صفحه اصلی مشاهده شود. نباید هیچگونه سردرگمی برای مخاطبین بوجود بیاید. این مسأله یکی از مهم ترین مواردی است که باید از طراح سایت خود بخواهید.

داشتن یک آدرس ساده برای وب‌سایت

به دنبال یک آدرس ساده و سرراست برای ‌وب‌سایت خود باشید. اگر انتظار دارید که مخاطبین بتوانند ‌وب‌سایتتان را به راحتی پیدا کنند، باید در انتخاب آدرس سایت دقت زیادی به خرج دهید. آدرسی که انتخاب‌ می‌کنید باید از طرفی شامل نام کسب و کار شما یا ماهیت شما باشد و از طرفی دیگر تا حد امکان ساده، کوتاه و سرراست باشد. در این صورت افراد‌ می‌توانند بدون آنکه به زحمت بیفتند، به سایت شما دسترسی پیدا کنند.

برندسازی قوی و حرفه ای

برخی از مشاغل کوچک اهمیت نام تجاری را دست کم می‌گیرند. از نام دامنه شما گرفته تا رنگ‌هایی که انتخاب‌ می‌کنید و در واقع هر آنچه که نشان دهنده کسب و کار شما است باید منسجم باشد. این مسأله به مخاطب کمک‌ می‌کند تا شما را شناسایی کند و به خاطر بسپارد. این دقیقا همان چیزی است که از راه اندازی یک کسب و کار موفق انتظار دارید. لوگوی شما باید حرفه ای باشد، نه چیزی که بهترین دوست یا برادرزاده‌تان با فتوشاپ برایتان ساخته است (مگر اینکه بهترین دوست یا برادرزاده شما یک طراح گرافیک حرفه ای باشد!). رنگ ها، فونت‌ها و تصاویر موجود در سایت شما باید بازتابی از برند شما باشد. در این صورت‌ می‌توان گفت که شما یک نمونه عالی از یک ‌وب‌سایت تجاری حرفه ای دارید. برای آنکه دید واضح تری نسبت به یک ‌وب‌سایت حرفه ای پیدا کنید،‌ می‌توانید به ‌وب‌سایت چندین کسب و کار موفق مراجعه نمایید و در آن، به المان‌هایی که ذکر کردیم دقت کنید.

ایمن سازی وب‌سایت

با توجه به اینکه سرقت هویت و اطلاعات افراد در فضای مجازی به وفور رخ‌ می‌دهد، باید به امنیت ‌وب‌سایت خود توجه ویژه ای داشته باشید. به خصوص زمانی که فروشگاه اینترنتی یا بانک اطلاعات حساسی دارید. برای تامین امنیت ‌وب‌سایت خود‌ می‌توانید از متخصصین این امر بهره مند شوید و از آن‌ها بخواهید تا اطلاعات بین شما و مشتریان را در بستری امن منتقل نمایند.

لینک شبکه‌های اجتماعی را در وب‌سایت درج کنید

امروزه شبکه‌های اجتماعی زیادی وجود دارند که جمعیت قابل توجهی از مردم در آن‌ها به صورت روزمره فعالیت‌ می‌کنند. در میان شبکه‌های اجتماعی، فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و پینترست از محبوبیت بیشتری برخوردارند. استفاده از این رسانه‌ها به رشد و موفقیت کسب و کار شما کمک‌ می‌کند و‌ می‌تواند نقش قابل‌توجهی در معرفی شما به مخاطبانتان ایفا کند. همچنین تبادل لینک بین این شبکه‌ها و ‌وب‌سایت شما تاثیر بسزایی در بهبود سئوی ‌وب‌سایتتان خواهد داشت.

محتوای منحصر بفرد و به روز

“محتوا در هر ‌وب‌سایتی نقش پادشاه را دارد”. هر چه ‌وب‌سایت شما محتوای مرتبط‌تر و به روزتری داشته باشد، به همان میزان قابلیت استفاده از آن نیز بیشتر خواهد شد. محتوای با کیفیت و خوب، اطلاعاتی را که کاربر به دنبال آن است، به او ارائه‌ می‌دهد. این مسأله خود موجب بازگشت مجدد مخاطب راضی به ‌وب‌سایت و همچنین تبلیغ ‌وب‌سایت توسط مشتری خواهد شد.

سرعت

اینکه کاربر باید چند ثانیه صبر کند تا یک صفحه بارگذاری شود از عوامل بسیار بسیار مهم در رضایت مخاطب است. اگر این پروسه بیش از چهار یا پنج ثانیه طول بکشد موجب نارضایتی و کلافگی مشتری‌ می‌شود و حتی ممکن است کابر سایت شما را ترک نماید.

در دسترس بودن راه ارتباط با مشتری

هنگامی که مخاطب به تجارت شما علاقه‌مند یا کنجکاو می‌شود، احتمالاً به دنبال راه تماس یا ارتباط می‌گردد. در واقع علاوه بر اینکه نیاز است اطلاعات تماس شما به راحتی در دسترس باشد، ایجاد بسترهای دیگر مانند ایمیل و فرم ‌وب‌سایت نیز توصیه می‌شود.

رابط کاربری ساده و جذاب

همانطور که یک نقشه بدون تابلوهای راهنما ناکارآمد است، یک ‌وب‌سایت بدون استراتژی مشخص نیز کارایی لازم را ندارد. بنابراین مطمئن شوید که از نام‌های مناسب برای صفحات وب خود استفاده می‌کنید. به عنوان مثال، صفحه تماس با ما (جایی که اطلاعات تماس ارائه شده است)، صفحه درباره ما (جایی که تاریخچه مختصری از کسب و کار خود ارائه کرده اید) یا صفحه محصولات (جایی که محصولات خود را معرفی کرده‌اید).

کلیه فعالیت‌های ‌وب‌سایت شما اعم از ثبت نام در ‌وب‌سایت، انتقال به صفحه مورد نظر، ثبت سفارش و تماس با مجموعه باید به ساده‌ترین شکل ممکن و بدون اتلاف وقت انجام شود. در نتیجه می‌توانید رضایت را در تجربه مخاطبان و مشتریان خود بالا ببرید.

 یک نقشه راه منطقی برای وب‌سایت خود در نظر بگیرید

مهم‌تر از ظاهر زیبای یک ‌وب‌سایت، نحوه عملکرد ‌وب‌سایت شماست. این بدان معناست که باید بدانید می‌خواهید چه کاری با ‌وب‌سایت خود انجام دهید و بر چه اساس آن را طراحی کنید. تجربه کاربر هم برای تعامل کاربر با ‌وب‌سایت و هم برای موتورهای جستجو مانند Google مهم است. زیرا گوگل علاوه بر محتوا، ساختار ‌وب‌سایت شما را نیز برای رتبه‌بندی در نظر می‌گیرد.

طراحی منطقی و مناسب باعث می‌شود بازدیدکنندگان ‌وب‌سایت شما به راحتی با آن ارتباط برقرار و منطق آن را درک کنند و همچنین می‌توانید رتبه بالاتری در گوگل کسب کنید.

کلام آخر

در بازاریابی امروز، وب‌سایت می‌تواند به منزله درب ورودی مخاطب به سازمان شما باشد. یک وب‌سایت “خوب” برای نفوذ و تبدیل کاربران به مشتری متعهد و سفیران برند به اندازه کافی خوب نیست. چیزی که واقعا به آن نیاز دارید یک ‌وب‌سایت عالی است! با رعایت موارد ذکر شده می‌توانید برای داشتن یک سایت استاندارد گام‌های قابل توجهی بردارید.

منابع

 

آموزش های پیشنهادی مدرس نوین

Thanks! Copy your coupon code

first

Minimum order of $25

Get 10% off now!
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد