شروع یک کسب و کار بدون داشتن سرمایه اولیه

شروع یک کسب و کار بدون داشتن سرمایه اولیه

فهرست مقاله

همیشه برای راه‌اندازی یک کسب و کار به سرمایه زیادی نیاز نیست. گاهی می‌توان با سرمایه‌ای ناچیز صاحب یک بیزنس آینده‌دار شد (بله!). در ابتدا ممکن است که «مالک کسب و کار خود بودن» و «راه‌اندازی یک کسب و کار بدون پول»، ایده‌ای دور از ذهن به نظر برسد، اما باید گفت که این کار غیرممکن نیست. اگر در ذهن شما این سوال بوجود آمده است که چگونه می‌توان یک کسب و کار را با سرمایه صفر یا سرمایه ناچیز راه‌اندازی کنید، با ما در ادامه همراه باشید.

از آنچه دارید بهره ببرید

بیایید با یک مثال بحث را شروع کنیم. شاید بسیاری از مردم عاشق فست فود یا آشپزی باشند، اما همه آن‌ها نمی‌توانند یک مغازه یا آشپزخانه راه بیاندازند، چرا که این کار سرمایه اولیه قابل توجهی میخواهد. یعنی حتی اگر واقعاً بلد باشیم که چگونه غذایی درست کنیم که مردم برای آن صف بکشند، قبل از آن برای راه انداختن این کسب و کار به پول زیادی نیاز داریم. علاوه بر مکان فیزیکی، به تجهیزات کلیدی مانند فر و… نیاز است.

اما در مورد جلب علاقه و توجه مخاطبین به دانش یا مهارتی که دارید و به اشتراک‌گذاری آن با دیگران از طریق وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی چطور؟ شما می‌توانید وبلاگ یا کانال و پیج خود را راه اندازی کنید و این بدان معناست که شما فقط روی زمان و مهارت خود سرمایه‌گذاری می‌کنید و در نهایت، وقتی دنبال کننده‌ای به دست می‌آورید، می‌توانید با تبلیغات و بازاریابی وابسته، یا فروش مهارت و علم خود درآمد کسب کنید.

بصورت کلی باید بگوییم که باید هنگام شروع یک کسب و کار جدید، آنچه را که در دست دارید در نظر بگیرید:

  • در حال حاضر چه مهارت‌های منحصر به فردی دارید؟
  • آیا تجربه قبلی در زمینه‌های مختلف کاری دارید؟
  • در چه زمینه‌هایی دانش یا اطلاعات دارید؟
  • روابط خود را با دیگران شناسایی کنید، شبکه مخاطبین خود را ترسیم کنید و در نظر بگیرید که چگونه ارتباطات شما می‌تواند به شما در استفاده از آنچه در چنته دارید کمک کند.
  • منابع شما چیست و به چه چیزهایی می‌توانید دسترسی داشته باشید؟
  • آنچه را که در دسترس دارید با جزییات بیشتری نسبت به آنچه فوراً به ذهنتان خطور می‌کند، در نظر بگیرید. همچنین باید یافته‌های خود را مستند کنید تا آنچه را که در حال حاضر دارید و اینکه چگونه می‌تواند به شما کمک کند را بررسی کنید.

ایدههای خود را بررسی کنید

مهم‌ترین سرمایه شما زمانی است که صرف کار می‌کنید، مالک شرکت Trellis می‌گوید: «قبل از سرمایه‌گذاری در کسب ‌و کار خود، مطمئن شوید که ایده آن را در حلقه افراد مورد اعتماد خود تأیید کرده‌اید. ممکن است گاهی اوقات فکر کنیم که ایده‌ای عالی به ذهنمان رسیده است، اما وقتی آن را برای دیگران شرح می‌دهیم، متوجه می‌شویم که اجرا یا به فروش رساندن این ایده کار دشوار یا حتی غیر ممکنی است.

مهم است که قبل از برداشتن گام‌های راه‌اندازی کسب و کار مطمئن شوید ایده شما دارای منطقی است که ارزش وقت شما را دارد و در نهایت با صرف هزینه‌های کم راه‌اندازی می‌شود و برای شما سودآور است.

با یک مدل کسب و کار کم هزینه شروع کنید

اگر برای شروع کسب و کار خود پول نقد در دست ندارید، باید به مدل‌های کم هزینه فکر کنید. شروع کسب ‌و کارهای خدماتی یا کسب و کارهای اینترنتی معمولاً بسیار کم‌هزینه‌تر از کسب‌ و کارهای مبتنی بر محصول است، زیرا درآمد شما از طریق مهارت‌، دانش و زمانی که صرف می‌کنید به دست می‌آید، نه از طریق اقلام ملموسی که باید خریداری یا تولید شوند. مشاغل خدماتی می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

– تدریس خصوصی و آموزش

– طراحی گرافیکی

– عکاسی

– بازاریابی دیجیتال

– مشاوره

– نگارش و ویرایش

– ترجمه و …

هزینه‌های خود را به حداقل برسانید

وقتی کسب و کاری را بدون پول راه اندازی می‌کنید، باید هزینه‌های خود را تا حد امکان کاهش دهید. کاهش هزینه‌ها را می‌توانید با انجام این مراحل شروع کنید:

در خانه کار کنید. کسب‌وکاری که می‌تواند از خانه اداره شود، به سرمایه کمتری نسبت به مغازه، انبار یا دفتر نیاز دارد.

هزینه‌های غیرضروری را به تعلیق در آورید. برای تمرین، خواه یک هفته، یک ماه یا شش ماه، خدمات یا محصولاتی که نیاز ندارید را خریداری نکنید.

از خدمات ارزان یا رایگان استفاده کنید. برای مثال برای ساخت وب‌سایت خود از وردپرس یا سرویس‌های رایگان دیگر استفاده کنید که به شما این امکان را می‌دهند یک وب‌سایت پایه بسازید و در ادامه برای تجارت خود با استفاده از تلگرام یا اینستاگرام بازاریابی کنید. برای حسابداری و مدیریت پروژه نیز نرم‌افزارها و بسترهای رایگانی وجود دارد که با کمی جستجو براحتی آن‌ها را پیدا خواهید کرد.

از تجهیزات رایگان یا دست دوم استفاده کنید. برای مثال، ممکن است بتوانید یک کامپیوتر رایگان قدیمی از آشنایان خود قرض بگیرید. یا می‌توانید به سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فروش تجهیزات یا مبلمان اداری دست دوم مراجعه کنید و نیاز خود در آنجا برطرف نمایید.

فقط در موارد ضروری سرمایه‌گذاری کنید. به طور کلی، اگر چیزی برای بقای کسب و کار شما ضروری است، به عنوان یک نیاز به حساب می‌آید. یعنی این خرج باید مستقیماً به آموزش، بازاریابی یا جذب و تولید سرمایه مرتبط باشد.

سخن آخر

در نتیجه مطالب گفته شده، باید گفت نحوه شروع یک کسب و کار بدون پول تا حد زیادی به استراتژی و زیرکی شما بستگی دارد که چگونه از ایده تا پیاده‌سازی و به اجرا درآوردن آن را مدیریت می‌کنید. با برنامه‌ریزی و کمی شانس، کمبود سرمایه اولیه نباید مانعی برای موفقیت کسب و کار شما باشد.

منابع

آموزش های پیشنهادی مدرس نوین

Thanks! Copy your coupon code

first

Minimum order of $25

Get 10% off now!
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد