بایدها و نبایدهای انتخاب نام دامنه

بایدها و نباید های انتخاب نامه دامنه وب سایت

فهرست مقاله

دامنه چیست ؟

هنگامی که به یک آدرس اینترنتی یا نام اشاره می شود، یک دامنه یا نام دامنه محل یک وب سایت است. به عنوان مثال، نام دامنه “google.com” به آدرس IP “216.58.216.164” اشاره می کند. به طور کلی، به خاطر سپردن یک نام به جای یک رشته طولانی از اعداد آسان تر است. یک نام دامنه حداکثر شامل شصت و سه کاراکتر با حداقل یک کاراکتر است و پس از پروتکل در URL وارد می شود، همانطور که در مثال زیر نشان داده شده است.

 

قبل از طراحی و تکوین وب سایت ،نکات زیادی را باید در نظر بگیرید.به نظر من یکی از نکات مهم انتخاب نام دامنه  می‌باشد.اگر نمی دانید دقیقا چیست در این عکس کاملا مشخص شده :

اجزای url
اجزای url شامل پروتکل،ساب دامنه ،دامنه و پسوند دامنه می باشد

هنگامی که در نظر دارید نام دامنه انتخاب کنید تامل درباره ی بعضی ازنکات لازم است تا بتوانید با استفاده از یک‌نشانی،وب‌سایتی بسازید که در تمام طول عمر مورد استفاده‌ی سازمان ، خودتان قرار گیرد.

نام دامنه شما روی سه مورد بسیار مهم تاثیر خواهد گذاشت که عبارتند از:

  • ایجاد اولین تاثیر خوب بر روی مشتریان خود؛
  • افزایش رتبه سئو؛
  • تقویت برند شما

اینها دلایلی هستند که چرا یک نام دامنه خوب نقش مهمی در ارائه مهمترین دسترسی شما به موفقیت آنلاین ایفا می کند.

در ادامه بخوانید تا بدانید نام دامنه شما باید چه ویژگی هایی داشته باشد و از چه نوع دامنه هایی باید اجتناب کنید.

 

چه چیزی باعث موفقیت یک نام دامنه می شود؟

اگر نام دامنه شما به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را ارتقا دهید، اعتبار و اعتبار ایجاد کنید و هویت برند خود را تقویت کنید، احتمالاً دامنه مناسب را انتخاب کرده اید. باید کوتاه، جذاب و سئو و کاربرپسند باشد.

 

1-یک نام دامنه کوتاه انتخاب کنید

اکثر نام های دامنه موفق کلمات دو هجا هستند. این واقعیت که آنها مختصر، آسان برای تایپ، و آسان برای تلفظ آنها را کاربر پسند می کند. اگر از یک کوتاه استفاده کنید، احتمال اینکه کاربران شما هنگام تایپ آن یا تلاش برای یادآوری آن اشتباه کنند، کمتر خواهد بود.

 

2-آن را به یاد ماندنی کنید

نام دامنه ای که انتخاب می کنید باید جذاب باشد، به راحتی به خاطر بسپارید و تأثیر بگذارد. به این ترتیب، کاربران را جذب خواهید کرد تا به سایت شما بازگردند.

شما آزاد هستید که کلمات جدید خود را بسازید که جذاب و معتبر به نظر برسد. برخی از شرکت هایی که نام دامنه خود را ساخته اند عبارتند از Zapier، Google، Nike. موفقیت جهانی این شرکت ها گواه این است که کلمات جدید اختراع شده به خوبی کار می کنند. بنابراین، چرا از این شرکت های برتر الگوبرداری نمی کنید و از ایده های آنها برای الهام گرفتن استفاده نمی کنید؟

 

3-از کلمات کلیدی استفاده کنید

اگر بتوانید از کلمات کلیدی به عنوان بخشی از نام دامنه خود استفاده کنید، رتبه بندی SEO خود را افزایش خواهید داد. با این حال، این کاری نیست که شما باید انجام دهید، زیرا ممکن است اثر معکوس داشته باشد. گاهی اوقات پیاده سازی کلمات کلیدی در نام دامنه شما باعث می شود که به نظر عمومی برسد، چیزی که قطعا باید از آن اجتناب کنید.

نام های دامنه عمومی منحصر به فرد نیستند و از رقبای خود متمایز نیستند. بنابراین، اگر پیاده سازی کلمات کلیدی به معنای از دست دادن منحصر به فرد بودن است، باید این نکته را رها کنید.

 

4-منطقه خود را هدف قرار دهید

اگر یک کسب و کار محلی دارید، مطمئن شوید که منطقه خود را در نام دامنه خود هدف قرار داده اید. این بدان معناست که شما می‌توانید دامنه‌ای داشته باشید که مخصوص افراد آن منطقه است، مانند کلمه‌ای که معمولاً استفاده می‌شود، یا از یک پسوند با کشوری که در آن زندگی می‌کنید، به عنوان مثال، .uk، .au و غیره استفاده کنید.

 

5-به پسوند .com بروید

اگر منطقه خاصی را هدف قرار نمی دهید، باید همیشه از پسوند .com استفاده کنید. پسوند com توسط اکثر وب سایت های آنلاین استفاده می شود و افراد به طور طبیعی com.com را به هر نام تجاری اضافه می کنند، به خصوص زمانی که آنها پسوند واقعی را نمی دانند.

به همین دلیل است که باید از استفاده از .io، .co، .biz یا هر برنامه افزودنی دیگری از انواع موجود خودداری کنید. بنابراین، برای ایمن بودن، یک پسوند .com را انتخاب کنید زیرا نمی توانید با آن یکی اشتباه کنید.

 

هنگام انتخاب نام دامنه از چه چیزهایی باید اجتناب کنید؟

اگرچه ممکن است تمام تلاش خود را برای انتخاب یک نام دامنه ارزشمند انجام دهید، اگر برخی از این اشتباهات را مرتکب شوید، می توانید نام دامنه بدی را انتخاب کنید:

1-نام دامنه شما خیلی طولانی است

نام های دامنه طولانی به راحتی اشتباه می شوند. به همین دلیل است که باید از آنها اجتناب کرد. هر چیزی که بتواند کاربر شما را گیج کند ممکن است بر برند شما تأثیر منفی بگذارد، او را گمراه کند یا گیج کند.

 

2-این مد روز است(ترند)

روندها خیلی سریع تغییر می کنند. به همین دلیل، گره زدن آنها به چیزی به بلندمدت یک نام دامنه اشتباه بزرگی است. به همین دلیل است که نام‌های دامنه‌ای که مبتنی بر مد هستند، پس از یک سال یا بیشتر منسوخ و منسوخ به نظر می‌رسند.

 

۳-مانند یک نام دامنه موجود به نظر برسد

اگر می‌خواهید با ایجاد یک نام دامنه مشابه با یک شرکت موفق، به یک افتخار ۵ دقیقه‌ای دست پیدا کنید، باید به شما بگوییم: این کار را نکنید! حتی اگر برخی افراد فریب بخورند و به طور تصادفی از وب سایت شما بازدید کنند، هنگامی که ببینند در صفحه مورد نظر خود نیستند، فرار می کنند و دیگر برنمی گردند. بنابراین، مطمئن شوید که از این عمل اجتناب کنید.

 

۳-به نظر عجیب و غریب

اگر تلفظ نام دامنه شما دشوار است یا بسیار عجیب به نظر می رسد، باید آن را رها کنید. هنگامی که آن را با صدای بلند خواندید و نشانه چیز دیگری است یا کاملاً درست به نظر نمی رسد، وقت آن است که سراغ یکی دیگر بروید.

 

خلاصه اینکه ،اکنون که همه بایدها و نبایدها را در مورد انتخاب یک نام دامنه می دانید، امیدواریم که انتخاب درستی داشته باشید و بهترین را انتخاب کنید.برای بررسی نامه دامنه که می توانید انتخاب کنید یا خیر به سایت پارس پک بروید

 

 

 

 

 

آموزش های پیشنهادی مدرس نوین

Thanks! Copy your coupon code

first

Minimum order of $25

Get 10% off now!
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد