۱۶ اقدام برای غلبه بر تعلل در کارها

غلبه بر تعلل

فهرست مقاله

از آنجایی که غلبه بر تعلل برای خیلیها موضوع مهمی است و در تمام اعصار به اشخاص لطمه زده است ،روشهایی غلبه بر تعلل در کارها ابداع گردیده است .

خوب فکر کنید و ببینید کدام یک از روشهای زیر را می‌توانید مورد استفاده قرار بدهید.

 

۱-روی کاغذ فکر کنید

تدارک دقیق ببینید،همه کارهیتان را از قبل فهرست کنید .هر کار را به اجزای مختلفش تقسیم کنید.نوشتن جزئیات برنامه کار به طور دقیق ،مانع از دفع‌الوقت کردن می شود.

 

۲-همه ابزارهای کاری مورد نیازتان را جمع آوری نمایید و قبل از شروع به کار،آنها را در کنار دست خود داشته باشید.

داشتن آمادگی لازم و در اختیار داشتن همه ابزارهای کار، روش موثری برای غلبه بر تعلل در کارهاست.

 

۳-برای شروع به کار،اقدام کوچکی انجام بدهید

از قاعده ۸۰ به ۲۰ استفاده کنید.بر اساس این قانون،۲۰ درصد کارها ،۸۰ درصد ارزش را برای شما تدارک می بینند.شاید به همین دلیل است که کنفوسیوس گفت: یک سفر ۱۰۰۰ مایلی با برداشتن اولین قدم شروع می شود.

 

۴-از روش “برش سالامی” استفاده کنید

درست همان‌طور که نمی توانید یک تکه بزرگ سالامی(سالامی یک فراورده گوشتی است که در فرایندهایی شامل تخمیر و خشکاندن در برابر هوا، تولید می‌شود.) را به یک‌باره بخورید،نخواهید کل کار را از آغاز در دست بگیرید.گاه بهترین روش انجام دادن کارها این است که با بخش یا بررسی از آن شروع کنید،و به تدریج، کل کار را انجام بدهید.

 

۵-از روش “پنیر سوئیسی” استفاده کنید

درست همان‌طور که یک قالب پنیر سوئیسی پر از سوراخ است،کارتان را با ایجاد سوراخ و حفره در آن شروع کنید.پخش پنج دقیقه‌ای کار را انتخاب کنیدو آن را انجام بدهید.نگران انجام دادن همه کارها نباشید.برای مثال اگر می خواهید مقاله یا کتابی بنویسید،این وظیفه را به اجزای مختلفی تقسیم کنید و بعد در هر لحظه از زمان،بخشی از این کار را انجام بدهید.بسیاری از نویسندگان تنها روزی یک مطلب می نویسند.اگر اقدام پژوهشی انجام می‌‌دهید ،می توانید روزی یک مقاله بخوانید.اگر به مدت یک سال روزی یک صفحه بنویسید،در مدت یک سال،یک کتاب ۳۶۵ صفحه ای پیدا می کنید

 

۶-از بیرون شروع کنید و کارهای کوچک‌تر را از ابتدا انجام بدهید.

اغلب اوقات،برای اینکه به اصل کار بپردازید لازم است اقدامات تدارکاتی انجام دهید بدهید.جزئیاتی از کار را انجام بدهید،و بعد به اصل کار بپردازید.

 

 

۷-از درون شروع کنید و بخش اصلی کار را انجام دهید.

این نقطه مقابل پیشنهاد مطرح شده در بند شش است .به فهرست خود و به همه کارهایی که برای انجام دادن  کل کار باید بکنید،نگاهی بیندازید.بزرگ‌ترین تک بخش فهرست شما چه کاری است ؟ کدام کار است که به بیشترین زمان و تلاش احتیاج دارد؟عادت کنید که همیشه با این کارمهم شروع کنید.آن‌قدر با این کار باقی بمانید تا تمام شود.بعد از انجام دادن کار اصلی ،انجام دادن کارهای کوچک‌تر به سادگی بیشتری انجام می شوند.

 

۸-کاری را که بیشترین هراس و اضطراب را به شما می دهد،انجام بدهید.

اغلب اوقات ،باید از شر هراس از شکست خلاص شوید.در کار فروش ، هراس برانگیزترین بخش کار می‌تواند تماس گرفتن با مشتری احتمالی باشد.در مدیریت،این می تواند اخراج یکی از کارکنان باشد.در هر صورت،اگر ابتدا به کاری که هراس برانگیز است غلبه کنید،در شرایط بهتری قرار می گیرید.

 

۹-روز خود را با انجام دادن ناخوشایندترین کارها شروع کنید

این کار را انجام دهید و از شرآن خلاص گردید.وقتی این کار را کردید،بقیه کارها برایتان ساده‌تر می شود

مارک تواین زمانی نوشت:اولین کاری که صبح بعد از بیدارشدن از خواب باید انجام بدهید،خوردن یک قورباغه زنده است.بعد از اینکار ناخوشایند را انحام دادید،هر کاری که بکنید خوشایند خواهد بود

 

۱۰-به پیامدهای منفی انجام ندادن کار با تکمیل نکردن آن فکر کنید

اگر کار را به موقع انجام ندهید،چه اتفاقی برای شما خواهد افتاد؟هم هراس و هم میل و اشتیاق،انگیزه دهنده های مهم به انسان هستند.گاه با فکر کردن به پیامدهای ناخوشایند انجام ندادن کار ،می توانید انگیزه لازم برای انجام دادن کار را پیدا کنید.

 

۱۱-به این فکر کنید که اگر کارتان را انجام دادید، چه منافع و فوایدی برایتان خواهد داشت

بنویسید چرا برایتان مهم است که کارتان را به موقع انجام بدهید.هر چه دلیل بیشتری برای انجام دادن کارتان داشته باشید،به همان اندازه دلیل بیشتری دارید که آن را تمام کنید.اگر برای انجام دادن کارتان تنها یک یا دو دلیل داشته باشید،از انگیزه چندان زیادی برای انجام دادن آن کار برخوردار نخواهید بود.اما اگر ده یا بیست دلیل داشته باشید ،کارتان را با انگیزه بیشتری انجام می دهید.

 

۱۲-روزی پانزده دقیقه وقت برای انجام دادن پروژه‌تان در نظر بگیرید.

پانزده دقیقه را در صبح ،عصر،شب و یا هر زمانی که خواستید،در نظر بگیرید و تصمیم بگیریدکه این مدت را در هر حال روی پروژه‌تان کار کنید.این پانزده دقیقه را روی کاغذ مشخص سازید و بعد با رسیدن زمانآن ،به کاری که قرار است بکنید بپردازید.

 

۱۳-در برابر گرایش به کمال‌طلبی مقاومت کنید

توجه داشته باشید،کمال طلبی یکی از علل مهم تعلل در انجام دادن کارهاست .از این رو،تصمیم بگیرید که نخواهید کارتان به بهترین شکل ممکن و صد درصد بدون عیب و نقص انجام شود.

 

۱۴-زمینه‌ای را انتخاب کنید که در آن مسامحه کردن به شما آسیب می زند.

یک زمینه خاص را انتخاب کنید که می دانید میل به مسامحه کردن شما را عقب نگه می دارد.مهم ترین زمینه در این خصوص را انتخاب کنیدو مصمم شوید که به دفع‌الوقت کردن در این بخش پایان بدهید.اولویتهای خود را مشخص سازید و بعد ببینید در کدام بخش و زمینه اگر مسامحه را کنار بگذارید،بیشترین کمک را به موفقیت خود می کنید.

 

۱۵-اضطراری در خود ایجاد کنید تا زمانی که کارتان را تمام نکرده اید ،از آن دست نکشید

وقتی به خود عادت می دهید تا با مهم ترین کارها شروع کنید و آن‌قدر به آن ادامه دهید تا به پایان برسید،پایه های کار مستمر و هدفمند را بر زمین می کارید.خودتان را مجبور کنید که آخرین ۵ درصد کار را انحام دهید.جای تاسف دارد که بسیاری از اشخاص کارشان را شروع می کنند،اما آن را به انتها نمی رسانند.هر جه به انتهای کار نزدیک‌تر می شوند،عذر و توجیهات بیشتری پیدا می کنند که آن ۵ درصد انتهایی کار را انجام ندهند.و این در حالی است که بیشترین احساس رضایت خاطر زمانی در شما ایجاد می شود که کار شروع کرده را به انتها برسانید.

 

۱۶-از سرعت زیاد استفاده کنید

داشتن سرعت در کار برای موفق شدن بسیار مهم است .سریع را بروید.سریع حرکت کنید.سریع بنویسید.سریع اقدام کنید.دست به کار شوید،به همه کارهیتان سرعت بدهید.به راستی که وقتی خودتان را مجبور می کنید سریع تر حرکت کنید ، به سرعت بیشتری به موفقیت می رسید.

به شجاعت و نظم و انضباط فراوان احتیاج دارد که عادت کنید غلبه بر تعلل ها جزو روتین شما بشود.اما پاداشی که می گیرید،به شدت زیاد است.به عزت نفس فراوان می رسید،اعتماد به نفس پیدا می کنید.به خود مباهات می کنید.

 

[message_box bg_color=”rgb(245, 245, 245)” text_color=”light”]

[row v_align=”middle” h_align=”center”]

[col span__sm=”12″]

نام کتاب :قدرت زمان

نویسنده : بریان تریسی

انتشارات: ذهن آویز

ترجمه :مهدی قراچه داغی

[/col]

[/row]

[/message_box]

آموزش های پیشنهادی مدرس نوین

Thanks! Copy your coupon code

first

Minimum order of $25

Get 10% off now!
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد