۱۸ نکته برای حفظ یک روال کار سالم

روتین کاری سالم

فهرست مقاله

یک روتین کاری درست می تواند راه مفیدی برای افرادی باشد که به دنبال بهبود تعادل بین کار و زندگی و افزایش بهره وری خود هستند. روال کار سالم شامل استفاده از استراتژی ها و تکنیک های مختلف برای حفظ سلامتی و در عین حال انجام موثر وظایف شغلی است. اگر به دنبال ایجاد و حفظ یک روال کاری سالم هستید، مهم است که بدانید از چه شیوه‌ها یا تکنیک‌هایی استفاده کنید تا بتوانید مطمئن شوید که روال شما برای سلامتی و نقش شما در محل کار مفید است. در این مقاله، به چیستی روتین کاری، چرایی اهمیت آنها می پردازیم و 20 نکته را فهرست می کنیم که به شما در ایجاد یک روال سالم کمک می کند.

 

روال کاری چیست؟

روتین کاری مجموعه ای از کارها و تمرین هایی است که به طور مداوم در حین کار یا خارج از محل کار انجام می دهید تا رضایت شغلی و بهره وری خود را افزایش دهید. یک روال کاری ممکن است شامل استفاده از یک تقویم یا برنامه ریز برای ایجاد برنامه ای برای پیگیری هر روز باشد. این برنامه ممکن است شامل وظایف مهم برای تکمیل، ارتقای بهره وری در محل کار و حفظ سلامت جسمی و روانی شما باشد.

 

چرا حفظ یک روال کاری سالم مهم است؟

حفظ یک روال کاری سالم بسیار مهم است زیرا می تواند به شما کمک کند به اهداف شخصی و حرفه ای خود برسید و در عین حال سلامت کلی خود را حفظ کنید. روال های کاری می تواند ساختاری را برای روز فراهم کند تا به شما کمک کند تا بر تصمیمات خود کنترل داشته باشید. این می تواند اعتماد به نفس، انگیزه و نوآوری را در محل کار افزایش دهد، زیرا وظایفی را برای انجام وظایف شغلی خود انجام می دهید.

 

۱۸ نکته برای حفظ یک روال کاری سالم

 

1- اهداف خود را مشخص کنید

در حین ایجاد و حفظ یک روال کاری سالم، تعیین اهداف کاری و شخصی خود بسیار ارزشمند است. این اهداف می توانند به شما کمک کنند تا یک روال مؤثر بسازید تا به شما در دستیابی به آنها کمک کند. چند نمونه از اهدافی که می توانید تعیین کنید عبارتند از:

  • رعایت سهمیه های کاری هفتگی
  • بهبود تعادل کار و زندگی
  • افزایش بهره وری کار برای کسب ترفیع

 

2-روز را با یک صبحانه سالم شروع کنید

یک صبحانه سالم می تواند مواد مغذی مورد نیاز بدن برای داشتن انرژی و تمرکز را تامین کند. اگر به دنبال صرفه جویی در زمان و انجام سایر وظایف در برنامه روزانه خود هستید، وعده های غذایی خود را از شب قبل آماده کنید تا مطمئن شوید که هنوز از مزایای خوردن صبحانه قبل از کار برخوردار هستید. برخی از ایده ها برای وعده های غذایی صبحانه که می توانید تهیه کنید عبارتند از:

  • سفیده تخم مرغ
  • اسموتی ماست یونانی و میوه
  • گرانولا و انواع توت ها
  • نان تست با کره بادام

 

3- روز کاری خود را از قبل برنامه ریزی کنید

شب قبل از کار، سعی کنید لیستی از انتظارات برای روز کاری خود تهیه کنید و اهداف خود را طوری تنظیم کنید که از نظر ذهنی برای تکمیل آنها آماده شوید. این می تواند به کاهش استرس کمک کند و به شما امکان می دهد با استفاده از استراتژی ها یا تکنیک هایی برای به حداکثر رساندن زمان خود برای یک روز موفق برنامه ریزی کنید. برخی از کارهایی که ممکن است پس از برنامه ریزی روز کاری خود انجام دهید عبارتند از:

  • ست کردن لباس کار برای صبح
  • اطمینان حاصل کنید که خودروی شما برای رفت و آمدتان یک باک پر بنزین دارد
  • تهیه ناهار یا میان وعده

 

4- زمان استراحت

گنجاندن وقفه در روال خود می تواند به شما کمک کند ذهن خود را تازه کنید تا بتوانید با تمرکز و انگیزه بهتر به محل کار خود بازگردید. استراحت همچنین می تواند استرس کاری را کاهش دهد و بهره وری شما را بهبود بخشد. هنگام استراحت، می‌توانید از این نمونه‌هایی از فعالیت‌های استراحت سالم استفاده کنید:

  • خواندن چند صفحه از کتاب مورد علاقه خود
  • رفتن برای یک پیاده روی کوتاه
  • روزنامه نگاری در مورد روز کاری خود

 

5- محدودیت های زمانی برای وظایف تعیین کنید

استراتژی های مدیریت زمان برای استفاده در عین حفظ یک روال کاری سالم مهم است. هر بخش از روال شما ممکن است به موفقیت شما در حین انجام وظایف کاری یا تلاش برای رسیدن به یک هدف کمک کند. تعیین محدودیت های زمانی برای هر بخش از روال کاری می تواند به شما در مدیریت موثر زمان کمک کند تا بتوانید به اهداف روزانه خود برسید. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید به خودتان کمک کنید تا برای وظایف خود محدودیت ایجاد کنید:

  • در حین انجام کارها از یک تایمر استفاده کنید تا تشخیص دهید آیا زمان کافی برای تکمیل آنها اختصاص داده اید یا خیر
  • از برنامه های ردیابی زمان استفاده کنید
  • از یک جدول زمانی برای تعیین یک برنامه روزانه برای تکمیل هر بخش از برنامه خود استفاده کنی

 

6- زمانی را برای خودمراقبتی برنامه ریزی کنید

خودمراقبتی می تواند سلامت روحی و جسمی شما را تقویت کند. همچنین می تواند به کاهش سطح استرس کمک کند و به شما فرصتی دهد تا وظایفی را برای رسیدن به اهداف شخصی خود انجام دهید. چند نمونه از شیوه های خودمراقبتی عبارتند از:

  • رفتن به کلاس یوگا بعد از کار
  • معاشرت با همکاران، دوستان یا اعضای خانواده
  • هنگام کار به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید

 

7- در طول روز آب بنوشید

هیدراته ماندن بخش مهمی از حفظ سلامتی است. نوشیدن آب در طول روز می تواند انرژی را حفظ کرده و شفافیت ذهنی را تقویت کند. در اینجا چند نمونه از تکنیک ها برای تشویق خود به نوشیدن آب در طول روز آورده شده است:

  • یک بطری آب قابل استفاده مجدد به محل کار بیاورید
  • از برنامه های سلامتی استفاده کنید و یادآورهایی را برای نوشیدن آب در هر ساعت تنظیم کنید
  • یک هدف مصرف روزانه آب را برای برآورده کردن و گنجاندن آن در برنامه روزانه خود تعیین کنید

 

8- استفاده از فناوری را در صبح به حداقل برسانید

استفاده از فناوری، مانند تلفن یا رایانه، پس از بیدار شدن در صبح می تواند ذهن شما را پرت کند و مدت زمانی را که برای انجام وظایف روزمره خود در اختیار دارید کاهش دهد. استفاده از فناوری را در صبح به حداقل برسانید تا بتوانید روی کارهای روزمره خود تمرکز کنید و وظایف خود را برای حفظ سلامت، حرفه ای بودن و کارایی خود انجام دهید. شما می توانید استفاده از فناوری را با موارد زیر به حداقل برسانید:

  • دریافت ساعت زنگ دار به جای استفاده از تلفن خود به عنوان زنگ هشدار
  • استفاده از ویژگی مزاحم نشوید برای به تاخیر انداختن اعلان‌ها تا اواخر روز
  • برای بررسی اعلان‌های تلفن و پلت‌فرم‌های اجتماعی، زمان خاصی را در روال خود برنامه‌ریزی کنید

 

9- از جملات تاکیدی مثبت استفاده کنید

جملات تاکیدی مثبت می تواند به شما کمک کند تا برای روز خود اهدافی را تعیین کنید و در عین حال اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد. قبل از رفتن به محل کار، سعی کنید به خود اجازه دهید تا جملات تاکیدی مثبت را برای حدود پنج دقیقه برای خود تکرار کنید. نمونه هایی از جملات تاکیدی مثبت عبارتند از:

  • برای من موفقیت مقدر شده است
  • من به توانایی هایم برای رسیدن به اهدافم اطمینان دارم
  • من یک کارمند برجسته در کارم هستم
  • من نقش مهمی در شرکتم دارم
  • من قرار است روز پرباری داشته باشم

 

10- ورزش کنید

ورزش در طول روز کاری می تواند سلامت جسمانی شما را بهبود بخشد و انرژی شما را برای کارهای بعدی افزایش دهد. شما می‌توانید قبل یا بعد از کار ورزش کنید، اما برنامه‌ریزی زمانی برای ورزش مختصر در حین کار ممکن است برای یک روال کار سالم بسیار مفید باشد. برخی از راه هایی که می توانید در محل کار ورزش کنید عبارتند از:

  • در طول ناهار 30 دقیقه پیاده روی کنید
  • حرکات کششی در هنگام استراحت یا در بین انجام کارها
  • استفاده از پله ها به جای آسانسور

 

11- به یک سرگرمی مشغول شوید

سرگرمی ها می توانند راهی عالی برای برقراری ارتباط با خود و قطع ارتباط با روز کاری شما باشند. برخی از سرگرمی ها می توانند هنگام کار نیز مفید باشند. بسته به سرگرمی مورد علاقه خود، می توانید تصمیم بگیرید که در حین کار یا بعد از آن به آن مشغول شوید. در اینجا چند نمونه از سرگرمی های سالم آورده شده است:

  • تکمیل جدول کلمات متقاطع
  • طراحی یا استفاده از کتاب های رنگ آمیزی
  • نوشتن شعر یا داستان کوتاه

 

12- شب خوب بخوابید

یکی از اجزای اساسی حفظ یک روال کاری سالم، خواب کافی قبل از روز کاری است. زود به رختخواب رفتن و حدود هفت تا نه ساعت خوابیدن می تواند عملکرد شغلی شما را افزایش دهد زیرا به مغز شما کمک می کند تا انرژی روز بعد را بازیابی کند. اگر هنگام تلاش برای زود خوابیدن با چالش هایی مواجه می شوید، تکنیک های زیر را در نظر بگیرید:

  • قبل از خواب، تمام وسایل الکترونیکی را خاموش کنید تا به ذهنتان کمک کنید تا برای خواب آماده شود
  • هنگام آماده شدن برای خواب به موسیقی آرامش بخش یا مناظر صوتی گوش دهید

 

13- زود بیدار شوید

می توانید زود بیدار شدن را در برنامه کاری خود قرار دهید تا مطمئن شوید که زمان کافی برای آماده شدن برای روز خود دارید. اگر یک یا دو ساعت بیشتر به خود اختصاص دهید تا نیت خود را برای روز تعیین کنید، صبحانه آماده کنید و ذهن خود را تمرین دهید، می تواند سطح انرژی و انگیزه شما را در شروع روز کاری افزایش دهد. زود بیدار شدن به شما این امکان را می دهد که زمان بیشتری را برای موانعی مانند ترافیک صبحگاهی یا ترک یک مورد مهم برای کار در خانه برنامه ریزی کنید.

 

14- مدیتیشن صبحگاهی انجام دهید

مدیتیشن صبحگاهی می تواند ذهن شما را شفاف کند و تمرکز شما را برای روز تنظیم کند. تکنیک‌های مراقبه آگاهانه می‌توانند استراتژی‌هایی را به شما ارائه دهند که در طول روز کاری برای کاهش استرس و تمرکز استفاده کنید. در برنامه روزانه خود، حدود 10 دقیقه در صبح برنامه ریزی کنید تا بنشینید، چشمان خود را ببندید و روی تنفس خود تمرکز کنید. اگر افکاری در مورد کار یا سایر جنبه های روز شما رخ می دهد، سعی کنید آن افکار را یادداشت کنید و ذهن خود را دوباره بر روی تنفس متمرکز کنید. شما همچنین می توانید مراقبه ذهنی را در طول استراحت یا در محل کار خود تمرین کنید.

 

15- قبل از کار مطالعه کنید

قبل از رفتن به محل کار، سعی کنید چند صفحه از کتاب مورد علاقه خود را بخوانید. خواندن می تواند ذهن شما را تمرین دهد زیرا به تمرکز، درک مطلب و مهارت های خلاقیت نیاز دارد. افزایش خلاقیت می تواند به شما کمک کند در طول روال کاری خود به اهداف خود برسید زیرا می تواند به شما کمک کند تا ایده های نوآورانه ای برای نزدیک شدن به وظایف یا توسعه استراتژی های جدید برای افزایش بهره وری ایجاد کنید.

 

16- وظایف خود را اولویت بندی کنید

خیلی می تواند برای شما مفید باشد، که وظایف خود را هر روز با حفظ یک روال کاری سالم اولویت بندی کنید تا بتوانید زمان خود را برنامه ریزی کنید و استراتژی هایی برای انجام کارآمد هر کار ایجاد کنید. در نظر بگیرید که هر یک از مسئولیت های روزانه خود را در محل کار فهرست کنید و از مهمترین یا فوری ترین وظایف شروع کنید. این می تواند به شما کمک کند تا برنامه ای ایجاد کنید که به شما زمان کافی برای انجام صحیح هر کار بدهد و عوامل استرس زا را که ممکن است به ضرب الاجل ها مرتبط باشد حذف کند.

 

17- زمانی که سطح انرژی بالایی دارید روی کارهای چالش برانگیز کار کنید

کارهایی که ممکن است چالش برانگیزتر باشند می توانند به زمان بیشتری نیاز داشته باشند. این وظایف همچنین می توانند انرژی بیشتری را مصرف کنند. سعی کنید در زمانی از روز که بیشترین انرژی را دارید روی کارهای بزرگتر کار کنید. شما می توانید انرژی خود را برای تکمیل کار به طور موثر هدایت کنید و به دنبال کردن برنامه خود ادامه دهید.

 

۱۸- دستاوردها را در پایان روز بنویسید

نوشتن درباره دستاوردهای روزانه خود می تواند به شما کمک کند تا استراتژی ها و روال های کاری موثر را شناسایی کنید تا بتوانید به طور مداوم آنها را اجرا کنید یا در صورت یافتن زمینه های بهبود آنها را مرور کنید. موفقیت‌ها می‌توانند رضایت شغلی را افزایش دهند و به شما انگیزه دهند تا با روال روزانه کاری خود سازگار باشید. می‌توانید از یک دفترمناسب برای نوشتن و تأمل در مورد دستاوردهای خود استفاده کنید تا بتوانید هنگام مواجهه با موانع روز کاری به آنها به عنوان یک منبع انگیزه اشاره کنید.

 


منبع: indeed.com

آموزش های پیشنهادی مدرس نوین

Thanks! Copy your coupon code

first

Minimum order of $25

Get 10% off now!
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد