5 نکته مفید برنامه ریزی بازاریابی ایمیلی

نکات مهم بازاریابی ایمیلی

فهرست مقاله

آیا می دانستید که انتظار می رود تعداد کاربران ایمیل در سراسر جهان تا پایان سال 2023 به بیش از 4.3 میلیارد کاربر ایمیل افزایش یابد؟ این بدان معناست که توانایی شما در رساندن پیام خود به مخاطبان هدف خود از طریق ایمیل بیشتر از همیشه است.

آیا امیدوارید در آینده نزدیک از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید؟ به خواندن پنج نکته مفید برنامه ریزی بازاریابی ایمیلی ادامه دهید تا استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را به سطح بعدی ببرید.

 

1- اجازه مشتری برای ارسال ایمیل های بازاریابی را دریافت کنید

اولین قدم در برنامه ریزی ایمیل مارکتینگ این است که از مخاطبان خود برای ارسال ایمیل به آنها رضایت بگیرید.

قوانین بازاریابی ایمیلی در کشورهای مختلف متفاوت است، بنابراین مطمئن شوید که آخرین قوانین و مقررات مربوط به جایی که هم کسب و کار شما و هم مخاطبان هدف شما واقع شده اند را مطالعه کنید. در ایالات متحده، قبل از شروع اولین کمپین بازاریابی ایمیلی خود، باید در مورد قانون CAN-SPAM بیاموزید.

اگرچه ایجاد یک لیست ایمیل مارکتینگ زمان بر است، اما گرفتن مجوز برای ارسال ایمیل به مشتریان خود با استفاده از فرم‌های انتخاب کردن، خیلی سخت نیست.

برای مقاصد این پست، ما قصد نداریم برای ایجاد گزینه‌های انتخابی یک «غواصی عمیق» انجام دهیم، فقط مطمئن شوید که برای اطمینان از انجام همه کارها به درستی زمان می‌گذارید – یا با یک متخصص بازاریابی ایمیلی کار کنید که آشنا به قوانین است

 

2- فهرست مخاطبان تبلیغات ایمیلی خود را تقسیم بندی کنید

یک راه عالی برای به دست آوردن بهترین بازگشت سرمایه(ROI) در کمپین بازاریابی ایمیلی، تقسیم کردن لیست مخاطبان خود است. هنگامی که لیست ایمیل تایید شده خود را جمع آوری کردید، ایده خوبی است که آن را به بخش هایی تقسیم کنید تا مشتریان بیش از حد هدف قرار گیرند.

شما می توانید لیست ایمیل خود را بر اساس هر عاملی که برای کسب و کار شما منطقی است تقسیم بندی کنید، مانند:

  • سن
  • محل
  • سابقه خرید
  • سطح تعامل
  • نوع کسب
    و غیره…

 

3- با موضوع های مختلف ایمیل های ارسالی را آزمایش کنید

آزمایش با موضوعات مختلف برای اطمینان از بالاترین نرخ باز شدن برای کمپین خود بسیار مهم است. می‌توانید خطوط موضوع را با تقسیم کردن پست‌های خود به بخش‌های مساوی و ارسال ایمیل دقیقاً مشابه به هر بخش در حالی که از یک موضوع متفاوت برای هر بخش استفاده می‌کنید، آزمایش کنید.

سپس می توانید عملکرد هر خط موضوعی را زیر نظر داشته باشید و یاد بگیرید که کدام یک برای مخاطبان شما بهتر است. مهم است که مطمئن شوید که محتوای ایمیل شما در هر بخش دقیقاً یکسان است (به استثنای خط موضوع)، و ایمیل های خود را همزمان راه اندازی می کنید. تنها متغیر مورد آزمایش باید خط موضوع باشد.

اگر میخواهید خلاقانه تر کار کنید، چیزهایی مانند ایموجی ها یا شخصی سازی خط موضوع را امتحان کنید.

 

4- محتوای بازاریابی ایمیلی جذاب ایجاد کنید

ایجاد محتوای بازاریابی قانع کننده می تواند کار سختی باشد. با این حال، محتوای موجود در یک کمپین ایمیل برای افزایش باز شدن، کلیک‌ها، و در نهایت فروش و (یا) تبدیل‌های دیگر ضروری است.

ایجاد یک رابطه شخصی با مخاطبان بسیار مهم است، ایمیل شما باید احساس کند که متناسب با آنها و نیازهای آنهاست. از ارسال ایمیل درباره شما، شرکتتان یا اینکه چرا عالی هستید، خودداری کنید. این بدان معناست که شما باید محتوا را با تمرکز بر خواننده ایجاد کنید. توضیح دهید که چگونه محصول یا خدمات می تواند زندگی آنها را بهتر کند، در مورد تحولی که می تواند با استفاده از محصول یا خدمات شما در زندگی آنها رخ دهد صحبت کنید. مزایایی را که دریافت کننده دریافت می کند به صورت مختصر و قانع کننده خلاصه کنید. به خاطر داشته باشید که افراد بسیار کمی می‌توانند یک دیوار متنی غول‌پیکر را بخوانند یا با آن ارتباط برقرار کنند، بنابراین در حین بیان نظر خود، موارد را تا حد امکان کوتاه نگه دارید و از تصاویر، ویدیو یا سایر تصاویر استفاده کنید تا به گیرندگان خود کمک کنید پیام یا پیشنهاد شما را درک کنند.

همیشه یک فراخوان برای اقدام (CTA) قرار دهید. پیام ایمیل شما باید یک نکته داشته باشد و کاربر باید بداند چگونه خرید کند یا تعامل داشته باشد. اگر به آنها نگویید که چگونه قدم بعدی را بردارند، احتمالاً این کار را نخواهند کرد – و این به معنای عدم فروش، بدون سرنخ و بدون تبدیل است.

در نهایت، به نحوه تعامل مخاطبان با کمپین ایمیل شما توجه داشته باشید. مطمئن شوید که ایمیل‌هایی را برنامه‌ریزی می‌کنید که روی دستگاه‌های تلفن همراه کاملاً کار کنند. در واقع، طبق مطالعات اخیر، بیش از 61.9 درصد از باز شدن ایمیل ها در تلفن همراه اتفاق افتاده است. بنابراین اطمینان از استفاده از طراحی واکنشگرا هنگام برنامه ریزی کمپین های خود بسیار مهم است.

 

5- داده های بازاریابی ایمیلی را برای کمپین های آینده تجزیه و تحلیل کنید

هنگامی که اولین کمپین بازاریابی ایمیلی خود را تکمیل کردید، بررسی داده ها ضروری است.

بررسی کنید که آیا به اهداف کمپین خود رسیده اید یا خیر. به یاد دارید زمانی که قبلاً در مورد آزمایش با خطوط موضوع بحث کردیم؟ شما می توانید آنچه را که از آن آزمایش آموخته اید استفاده کنید و از آن اطلاعات برای اطلاع رسانی استراتژی کمپین بازاریابی ایمیلی بعدی خود استفاده کنید.

تجزیه و تحلیل داده ها با آزمایش های موضوعی شروع و متوقف نمی شود. متغیرهای بسیار دیگری مانند دریافت، بازارها، زمان تحویل و موارد دیگر وجود دارد که می توانید آنها را آزمایش کنید. آنچه مهم است این است که شما همیشه در حال آزمایش، یادگیری و بهینه سازی تبلیغات ایمیلی خود هستید تا با مخاطبان و اهداف تجاری خود مطابقت داشته باشد.

 

آموزش های پیشنهادی مدرس نوین

Thanks! Copy your coupon code

first

Minimum order of $25

Get 10% off now!
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد