یک کارشناس تبلیغات چه مهارت‌هایی دارد؟

یک کارشناس تبلیغات چه مهارت‌هایی دارد؟

فهرست مقاله

‌‌‌‌‌با ورود برندهای جدیدی که هر روزه وارد بازار می‌شوند، جلب توجه مشتریان نیز کار سخت‌تری می‌شود. چرا که در این معرکه بازار کاربران و مشتریان برای خرید گزینه‌های بیشتری نسبت به گذشته خواهد داشت. به نظر شما وقتی چنین اتفاقی می‌افتد تبلیغات چه نقشی می‌تواند داشته باشد؟ در این مطلب علاوه بر اهمیت تبلیغات به معرفی فردی که می‌تواند این نقش را در یک تجارت بر عهده داشته باشد نیز پرداخته شده است، که یعنی همان کارشناس تبلیغات. در ادامه بیشتر با وظایف و توانمندی‌های یک کارشناس تبلیغات آشنا خواهید شد.

کارشناس تبلیغات چه کسی است؟

شخصی که یا به صورت انفرادی و یا به عنوان بخشی از یک تیم تلاش می‌کند تا طراحی، پیاده‌سازی و نظارت بر روی تبلیغات و استراتژی‌های بازاریابی یک شرکت را توسعه دهد کارشناس تبلیغات نام دارد. به عبارت ساده‌تر هر تبلیغی که می‌بینید حاصل تلاش و همت همین افراد می‌باشد. از ایده و هدف پشت هر تبلیغ تا نحوه انتشار آن و حتی انتخاب پلتفرم و شیوه مناسب جهت نمایش یک تبلیغ همگی فکر یک کارشناس تبلیغات هستند. در ادامه به چندی از مهم‌ترین وظایف این اشخاص اشاره شده است

شرح وظایف کارشناس تبلیغات

متخصصان تبلیغات طیف وسیعی از مسئولیت ها را بر عهده دارند که از بین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ملاقات با مشتریان برای توسعه استراتژی‌های بازاریابی موثر و در حد بودجه آنها
  • ایجاد تبلیغاتی که باعث جلب توجه و ترغیب افراد به خرید محصولات یا خدمات می‌شود
  • تهیه پیش نویس نامه به مشتریان بالقوه برای معرفی خدمات یا محصولات شرکت، از جمله اطلاعات قیمت و شرایط سفارش اقلام
  • شرکت در مطالعات تحقیقاتی طراحی شده برای کشف ترجیحات مصرف کننده و عادات خرید
  • بررسی پوشش رسانه ای محصولات یا خدمات یک شرکت برای تعیین اثربخشی آن
  • نظارت بر نتایج فروش و انجام تنظیمات مربوط به برنامه‌های بازاریابی
  • ملاقات با مشتریان برای بحث در مورد محصولات یا خدمات جدیدی که توسط شرکت ارائه می‌شود
  • برنامه‌ریزی و ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی برای تلویزیون، رادیو، روزنامه‌ها، مجلات، بیلبوردها یا سایر رسانه‌ها
  • به روز ماندن در مورد فن‌آوری ها و روندهای جدید در صنعت برای اطمینان از موثر بودن کمپین‌ها

مهارت‌هایی که یک کارشناس تبلیغات به آن نیاز دارد

خلاقیت:

داشتن ذهنی مملو از خلاقیت و مجهز بودن به ایده‌های جدید در طول یک پروژه کمک زیادی به شما می‌کنند. بخصوص در زمینه کاری مانند تبلیغات که همیشه باید محتوای چشم نوازی برای فروش و معرفی یک برند تولید کنید.

توانایی انجام چند وظیفه همزمان:

کار بر روی پروژه‌های تبلیغاتی‌ می‌تواند پیچیدگی زیادی داشته باشد و انرژی زیادی از شما بگیرد. به این خاطر که این موقعیت شغلی اغلب شامل مجموعه‌ای از وظایف می‌شود. از تحقیقات گرفته تا هماهنگی متریک‌ها، آزمایش محصول، بازخورد مشتری و … اینجاست که توانمندی در مولتی تسک بودن به کمک‌تان می‌آید.

آشنا به بازاریابی و پلتفرم‌های سوشال مدیا

بازاریابی و تبلیغات اغلب با هم اشتباه گرفته می‌شوند. بالاتر به این موضوع اشاره کردیم. بازاریابی کمک می‌کند تا استراتژی‌های معرفی یک محصول و برند را توسعه دهید. در نتیجه درک صحیح و کاملی از استراتژی‌ها و تکنیک‌های بازاریابی و ترکیب آن‌ها با قوانین تبلیغات کمک می‌کند تا در شغل‌تان موثرتر باشید. همان طور که خودتان هم شاهدش هستید شکل تبلیغات از گذشته تا امروز تغییرات زیادی داشته است و در دنیای امروزی تبلیغات در فضای اینترنت بخش جدایی ناپذیری از بازاریابی یک مجموعه است. همچنین آشنایی به پلتفرم‌های سوشال مدیا و ساز و کار آن‌ها کمک می‌کند که نسبت به آخرین ترندهای روز دنیا و چیزهایی که کاربران به دنبال آن‌ها هستند آگاه باشید.

کار تیمی در تبلیغات:

زمانی که به عنوان یک مدیر تبلیغات مشغول کارید دائما با افراد حاضر در بخش‌های دیگر کسب و کار در ارتباط هستید. همچنین طراحی یک کمپین موفق تنها در صورت کار تیمی امکانپذیر است. اینجاست که مهارت‌های ارتباطی و توانایی انجام کار تیمی به کمک‌تان می‌آید.

علاقه‌مند به تحقیق و جست و جو:

برای اینکه بتوانید در دنیای اینترنت به دنبال بهترین الهامات و ایده‌ها باشید باید به تحقیق و جست و جو علاقه داشته باشید. مهارت‌ها پژوهشی علاوه بر علاقه به تمرکز و تعهد هم نیاز دارند. برای اینکه بتوانید تبلیغات‌ موفقی داشته باشید باید ابتدا درک و البته آگاهی کاملی از متدهای تبلیغاتی‌ داشته باشید. استفاده بجا از این متدها با توجه به مخاطبینی که دارید کمک می‌کند تا بتوانید به هدف تبلیغات و کمپین برسید.

سازگاری و انعطاف‌پذیری:

در بازاری که دائما در حال تغییر و تحول است تمایل و توانایی یادگیری چیزهای جدید یک امر ضروریست. همین الان اگر نگاهی به تغییر تبلیغات‌ در سال‌های اخیر داشته باشید خودتان متوجه عمق ماجرا می‌شوید. برای اینکه بتوانید به مخاطبین جدیدی برسید باید سوار بر این موج تغییرات شوید و بتوانید با آن‌ها تطبیق پیدا کنید.

مهارت‌های ارتباطی:

مهارت‌های موثر ارتباطی بسیار ضروری هستند. بخصوص زمانی که قصد دارید در مورد یک ایده جدید با تیم‌تان صحبت کنید. البته که این ارتباط تنها به تعامل با همکارانتان محدود نمی‌شود. گاها شما برای آنالیز و تحلیل خواسته‌ها و نیازهای مشتریان باید به طور مستقیم با آن‌ها هم در ارتباط باشید.

سخن آخر:

متخصصان تبلیغات مسئول ایجاد و اجرای کمپین های تبلیغاتی از طرف شرکت یا مشتری خود هستند. آنها معمولاً با تیمی از دیگر متخصصان بازاریابی برای توسعه مفاهیم خلاقانه، طراحی گرافیک و غیره کار می‌کنند. آن‌ها حتی ممکن است در یک زمینه از صنعت (به عنوان مثال، تبلیغات دیجیتال، تبلیغات چاپی و غیره) تخصص داشته باشند که در این صورت، می توانند به طور تخصصی به توسعه استراتژی هایی که در تخصص آن‌هاست بپردازند.

 

منابع:

iranestekhdam.ir

virgool.io

آموزش های پیشنهادی مدرس نوین

Thanks! Copy your coupon code

first

Minimum order of $25

Get 10% off now!
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد