گوگل ادز Google Ads چیست؟

گوگل ادز Google Ads چیست؟

فهرست مقاله

اگر قصد دارید مبلغی را برای تبلیغات و دستیابی به مخاطبان هدف خود خرج کنید، بهتر است راه مناسبی برای خرج کردن آن پیدا کنید. یعنی جایی با بیش از 2.9 میلیارد بازدید کننده در ماه و 5 میلیارد تعامل روزانه؛ جایی مانند گوگل ادز.

گوگل ادز تنها دو سال پس از محبوب‌ترین وب‌سایت (Google.com) در جهان راه‌اندازی شد. این پلتفرم تبلیغاتی در اکتبر سال 2000 با نام Google Adwords وارد صحنه شد، اما پس از مدتی در سال 2018، به Google Ads تغییر نام داد. با توجه به گستردگی دسترسی گوگل، به احتمال زیاد شما تبلیغ گوگل را دیده اید (و احتمالا روی آن کلیک کرده اید) و همچنین مشتریان بالقوه شما.

بر کسی پوشیده نیست که این روزها، هرچه کمپین‌های پولی شما قوی‌تر و متمرکزتر باشند، کلیک‌های بیشتری ایجاد می‌کنید. منجر به احتمال بیشتری برای به دست آوردن مشتریان جدید می‌شود. پس جای تعجب نیست که تبلیغات گوگل به طور فزاینده ای در بین مشاغل در همه صنایع محبوب شده است.

 

تبلیغات گوگل چیست؟

Google Ads یک پلت فرم تبلیغاتی پولی است که تحت یک کانال بازاریابی به نام تبلیغات کلیکی یا پرداخت به ازای کلیک (PPC) قرار می‌گیرد، جایی که شما (تبلیغ کننده) به ازای هر کلیک یا نمایش (CPM) روی یک تبلیغ مبلغی را پرداخت می‌کنید.

Google Ads راهی مؤثر برای هدایت ترافیک واجد شرایط یا مشتریان مناسب به سمت کسب و کار شما است که در جستجوی محصولات و خدماتی مانند مواردی است که شما ارائه می‌دهید. با Google Ads می‌توانید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید، تماس‌های تلفنی بیشتری دریافت کنید و بازدید از فروشگاه آنلاین خود را افزایش دهید.

همچنین  به شما امکان می‌دهد تا در بین مخاطبان هدف خود تبلیغاتی (از طریق موبایل و دسکتاپ) ایجاد و به اشتراک بگذارید. در نتیجه، در زمانی که مشتریان ایده‌آل شما از طریق جستجوی Google یا Google Maps به دنبال محصولات و خدماتی مانند شما هستند، کسب‌وکار شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) نشان داده‌ می‌شود.

توجه داشته‌ باشید که تبلیغات این پلتفرم می‌تواند در کانال‌های دیگر از جمله YouTube، Blogger و Google Display Network نیز نمایش داده‌ شود. با گذشت زمان، Google Ads به شما کمک می‌کند تا نتایج  تبلیغات خود را تجزیه و تحلیل و بهبود بخشید تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این، بدون توجه به اندازه کسب و کار یا منابع موجود، می‌توانید تبلیغات خود را متناسب با بودجه خود تنظیم کنید.

آیا تبلیغات گوگل واقعا موثر است؟

برای پاسخ به این، چند آمار را در نظر می‌گیریم:

  • نرخ کلیک گوگل ادز نزدیک به 2 درصد است.
  • تبلیغات نمایشی هر ماه 180 میلیون بار نمایش ایجاد می‌کنند.
  • تبلیغات پولی در گوگل برای کاربرانی که آماد‌ه خرید هستند، 65 درصد از کلیک‌ها را ایجاد می‌کنند.
  • 43٪ از مشتریان چیزی را که در یک تبلیغ YouTube دیده‌اند می‌خرند.

بنابراین می‌توان گفت که بله، تبلیغات گوگل موثر است. شما می‌توانید یک کمپین بازاریابی با بازگشت سرمایه بالا با یک کمپین تبلیغاتی بهینه ایجاد کنید.

چرا در گوگل تبلیغ کنیم؟

گوگل پر استفاده ترین موتور جستجو است که روزانه بیش از 5 میلیارد جستجو دریافت می‌کند. ناگفته نماند که پلتفرم گوگل ادز نزدیک به دو دهه است که وجود داشته است و به آن در تبلیغات پولی برتری و قدرت می‌بخشد.

گوگل منبعی است که توسط مردم در سراسر جهان برای پرسیدن‌ سؤالات با ترکیبی از تبلیغات پولی و نتایج ارگانیک استفاده می‌شود. همچنین رقبای شما و صدها هزار شرکت از تبلیغات گوگل برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می‌کنند.

اگر از PPC برای تبلیغ محصول یا خدمات خود استفاده می‌کنید، Google Ads  باید بخشی از استراتژی شما باشد و هیچ راهی برای دور زدن‌ آن وجود ندارد.

بهترین روش‌های تبلیغات گوگل

اگر برای تبلیغ در گوگل تلاش کردید و موفق نشدید، تسلیم نشوید. دلایل زیادی وجود دارد که چرا تبلیغات گوگل شما ممکن است ضعیف عمل کند. اما، ابتدا اجازه دهید برخی از بهترین شیوه‌های استاندارد تبلیغات گوگل را پوشش دهیم.

از یک الگوی برنامه ریزی PPC استفاده کنید.

استفاده از برنامه ریز، پروژه‌های PPC شما را سازماندهی می‌کند. با  ابزاری مانند HubSpot’s PPC Planning Template، می‌توانید نحوه نمایش آنلاین تبلیغات خود را مشاهده کنید، تعداد کاراکترهای خود را ببینید و کمپین‌های خود را در یک مکان مدیریت کنید.

از کلمات کلیدی گسترده خودداری کنید.

شما باید از کلمات کلیدی استفاده کنید به همین دلیل است که آزمایش و اصلاح باید بخشی از استراتژی شما باشد. اگر کلمات کلیدی شما بیش از حد گسترده باشند، گوگل تبلیغ شما را به مخاطبان اشتباه نمایش می‌دهد و این به معنای کلیک کمتر و هزینه تبلیغات بیشتر است.

تبلیغات بی ربط اجرا نکنید.

اگر تبلیغ شما با هدف جستجوگر مطابقت نداشته باشد، کلیک کافی برای توجیه هزینه تبلیغات خود دریافت نخواهید کرد. تیتر و نسخه تبلیغاتی شما باید با کلمات کلیدی مورد نظر شما مطابقت داشته باشد.

شما این امکان را دارید که در هر کمپین چندین تبلیغات ایجاد کنید واز این ویژگی برای تست تبلیغاتی که بهترین کارایی را دارند استفاده کنید.

سخن آخر

هنگامی که یک کاربر گوگل یک پرس و جو را در قسمت جستجو تایپ می‌کند، گوگل طیفی از نتایج را برمی گرداند که با هدف جستجوگر مطابقت دارد. گوکل ادز بر اساس یک سیستم مناقصه است، جایی که شما به عنوان تبلیغ کننده، حداکثر مبلغ پیشنهادی را انتخاب می‌کنید که مایلید برای یک کلیک روی تبلیغ خود بپردازید. هر چه قیمت پیشنهادی شما بالاتر باشد، جایگاه شما بهتر است. اگرچه Google به شما امکان می‌دهد امتیاز کیفیت خود را بدانید، اما مسئولیت بهبود آن بر عهده شماست.

 

منابع:

آموزش های پیشنهادی مدرس نوین

Thanks! Copy your coupon code

first

Minimum order of $25

Get 10% off now!
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد