پلاگین (افزونه) وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

پلاگین (افزونه) وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

فهرست مقاله

پلاگین های وردپرس بیت‌هایی از نرم‌افزار هستند که می‌توان آن‌ها را برای گسترش عملکرد سایت وردپرسی خود بارگذاری کرد. یکی از مزایای اصلی استفاده از نسخه خود میزبان وردپرس، امکان آپلود و استفاده از افزونه‌ها در سایت وردپرس شما است.

پلاگین وردپرس چیست و چگونه کار می‌کند؟

یک افزونه وردپرس در اصل کمی کد است که به سایت وردپرسی شما متصل‌ می‌شود. از نظر انسانی، این بدان معناست که افزونه وردپرس چیزی است که عملکرد جدیدی را به سایت وردپرس شما اضافه‌ می‌کند یا عملکرد موجود در سایت شما را گسترش‌ می‌دهد. یکی از مزایای وردپرس این است که توسعه دهندگان باتجربه ده‌ها هزار افزونه وردپرس نوشته اند که‌ می‌توانید آنها را به سایت خود اضافه کنید.

افزونه‌ها می‌توانند همه چیز را از ترفندهای کوچک گرفته تا تغییرات عظیم در سایت شما ایجاد کنند. به عنوان مثال، برخی از افزونه‌ها حتی‌ می‌توانند سایت وردپرس شما را به یک فروشگاه تجارت الکترونیک، شبکه اجتماعی یا انجمن کاملاً کارآمد تبدیل کنند.

یا می‌توانند ویژگی‌های کوچک‌تری مانند فید اینستاگرام اضافه کنند. برخی از افزونه‌های وردپرس حتی جلوه‌های جلویی ندارند. به عنوان مثال،‌ می‌توانید افزونه‌هایی را برای بهبود عملکرد سایت خود نصب کنید یا به رتبه بهتر آن در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک کنید.

پیدا کردن و مدیریت پلاگین وردپرس برای سایت شما

اکنون که‌ می‌توانید به این سؤال پاسخ دهید که افزونه وردپرس چیست، بیایید به جایی که‌ می‌توانید افزونه‌های وردپرس را پیدا کنید و آنها را به سایت خود اضافه کنید، برویم. بسته به اینکه افزونه‌های رایگان یا ممتاز می‌خواهید، می‌توانید افزونه‌های وردپرس را در چند مکان مختلف پیدا کنید.

با افزونه‌های رایگان، می‌توانید آن‌ها را بدون پرداخت هزینه نصب و استفاده کنید، اگرچه گاهی اوقات برخی از ویژگی‌ها قفل می‌شوند مگر اینکه پولی پرداخت کنید. از طرف دیگر، پلاگین‌های پریمیوم، بدیهی است که هزینه زیادی دارند، اما اغلب ویژگی‌های بهتری را در نتیجه ارائه‌ می‌دهند. در ادامه برخی از بهترین مکان‌ها برای یافتن‌‌‌ افزونه‌های وردپرس آورده‌ شده‌‌ است:

WordPress.org – دایرکتوری رسمی افزونه‌های وردپرس و یکی از بهترین مکان‌ها برای یافتن‌ افزونه‌های رایگان وردپرس.
Code Canyon – دایرکتوری بزرگی از افزونه‌های ممتاز وردپرس.
توسعه دهندگان شخص ثالث – بسیاری از توسعه‌دهندگان افزونه‌ها را فقط از طریق سایت‌های خود‌ می‌فروشند، بنابراین استفاده از Google اغلب راه خوبی برای یافتن‌ افزونه‌ها است.

پلاگین‌های وردپرس رایگان در مقابل پرمیوم

هزاران، به معنای واقعی کلمه، هزاران پلاگین وردپرس برای دانلود رایگان از فهرست پلاگین WordPress.org موجود است. افزونه‌های پرمیوم یا پولی وردپرس نیز وجود دارد.

چرا‌ می‌خواهید برای یک افزونه هزینه کنید؟ خوب، چند دلیل وجود دارد:

در حالی که هزاران افزونه به صورت رایگان از دایرکتوری افزونه‌ها در دسترس هستند، افزونه‌های پولی معمولاً کارکنان پشتیبانی و توسعه دهندگان تمام وقت را ارائه‌ می‌دهند که بر روی حفظ امنیت و سازگاری افزونه‌ها با آخرین نسخه وردپرس و همچنین با سایر مضامین و افزونه‌ها کار‌ می‌کنند.
بیشتر اوقات، پلاگین‌ها به خوبی با هسته وردپرس و با سایر افزونه‌ها بازی‌ می‌کنند، اما گاهی اوقات کد یک افزونه در راه پلاگین دیگری قرار‌ می‌گیرد و باعث مشکلات سازگاری‌ می‌شود. با یک افزونه پولی، خیلی خوب است که بدانید کارکنان پشتیبانی دارید که در صورت بروز مشکل‌ می‌توانند به شما کمک کنند.
ممکن است بپرسید که پلاگین‌ها چه نوع کارهایی را‌ می‌توانند انجام دهند. خوب، اگر‌ می‌توانید آن را تصور کنید، احتمالاً یک افزونه برای آن وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در فهرست پلاگین وردپرس قدم بزنید تا تمام راه‌های ممکن را که افزونه‌ها‌ می‌توانند سایت وردپرس شما را گسترش دهند یا ارتقا دهند، مشاهده کنید.

قبل از نصب افزونه‌های وردپرس چه نکاتی را باید در نظر گرفت

از آنجایی که نصب یک افزونه وردپرس مستلزم افزودن کد شخص ثالث به سایت وردپرس شما است، باید مراقب باشید که کدام افزونه‌ها را نصب‌ می‌کنید.

پلاگین اشتباه‌ می‌تواند:

  • باعث ایجاد خطا در سایت شما شود
  • یک آسیب‌پذیری ناخواسته را باز کنید که به امنیت سایت وردپرس شما آسیب می‌زند
  • سرعت سایت خود را کاهش دهید
  • کدهای مخرب را عمداً معرفی کنید

برای جلوگیری از این مشکلات:

سعی کنید از افزونه‌های توسعه دهندگان یا دایرکتوری‌های معتبر (مانند WordPress.org یا Code Canyon) استفاده کنید. قبل از نصب، بررسی‌ها را بخوانید و میزان محبوبیت یک افزونه را بررسی کنید آخرین باری که افزونه‌ به روز شده است را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همچنان حفظ می‌شود.

 

منابع:

 

آموزش های پیشنهادی مدرس نوین

Thanks! Copy your coupon code

first

Minimum order of $25

Get 10% off now!
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد