وردپرس چیست و چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟

وردپرس چیست و چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟

فهرست مقاله

‌‌وردپرس در نوع خود ساده‌ترین و محبوب‌ترین راه برای ایجاد یک وب سایت یا وبلاگ است. مطابق با آمار، وردپرس بیش از 43.3 درصد از تمام وب‌سایت‌های موجود در اینترنت را در اختیار دارد. بله! این یعنی از هر چهار وب‌سایتی که بازدید می‌کنید بیش از یک مورد احتمالاً توسط وردپرس پشتیبانی می‌شود. اگر بخواهیم کمی فنی‌تر وردپرس را تعریف کنیم، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است که تحت مجوز GPLv2 قرار دارد، به این معنی که هر کسی می‌تواند به صورت رایگان از نرم‌افزار وردپرس استفاده کند. سیستم مدیریت محتوا اساساً ابزاری است که مدیریت المان‌های مهم وب سایت شما – مانند محتوا – را بدون نیاز به دانش برنامه نویسی فراهم می‌کند. در نتیجه وردپرس ساخت یک وب‌سایت را برای همه – حتی افرادی که توسعه‌دهنده وب نیستند – ممکن می‌سازد.

وردپرس چه نوع وب سایت‌هایی می تواند بسازد؟

سال‌ها پیش، وردپرس‌ ابزاری برای ایجاد وبلاگ به‌ حساب می‌آمد. اما امروزه به لطف تغییرات و توسعه آن، و همچنین اکوسیستم عظیم افزونه‌ها و تم‌های مختلف، می‌توانید هر نوع وب سایتی را با وردپرس ایجاد کنید. برای مثال، وردپرس نه تنها تعداد زیادی از سایت‌ها و وبلاگ‌های تجاری را پشتیبانی می‌کند، بلکه به محبوب‌ترین راه برای ایجاد فروشگاه‌های مجازی نیز تبدیل شده است! با وردپرس‌،امکان ساخت:

  • وب سایت‌های تجاری
  • فروشگاه‌های مجازی
  • وبلاگ‌ها
  • انجمن‌ها
  •  شبکه‌های اجتماعی
  •  سایت‌های عضویت

و تقریباً هر چیز دیگری که تصورش را بکنید وجود دارد.

چرا باید از وردپرس‌ استفاده کنیم؟

یکی از سوالاتی که اغلب پرسیده می‌شود این است که چرا باید از وردپرس‌ استفاده کنیم؟ آیا سایت ما به اندازه کافی خوب نیست و سطح آن پایین است؟ چرا باید بجای پلتفرم‌های دیگر از وردپرس‌ استفاده کنیم؟ در این بخش به دلایل استفاده از وردپرس‌ می‌پردازیم:

1. استفاده از وردپرس رایگان است.

وردپرس یک نرم‌افزار رایگان است. این بدان معناست که می‌توانید آن را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای دانلود، نصب و استفاده کنید و جوری آن را تغییر دهید تا با نیازهای شما مطابقت پیدا کند.

۲. می‌توانید از آن برای ایجاد هر نوع وب سایتی استفاده کنید.

مهم نیست که چه نوع وب سایتی و با چه کاربری ای مدنظر دارید، وردپرس می‌تواند هرگونه سایتی نظیر سایت‌های محتوا محور، فروشگاهی، شبکه اجتماعی، انجمنی و … را پشتیبانی کند.

۳. استفاده از وردپرس‌ آسان است.

علیرغم اینکه وردپرس انعطاف‌پذیرترین و قدرتمندترین پلتفرم است، استفاده از آن برای مبتدیان بسیار آسان است. چرا که وردپرس را می‌توانید با یک داشبورد ساده با گزینه‌های مختلف منو در نوار کناری کنترل نمایید. شما به راحتی می‌توانید پست‌ها و صفحات خود را ایجاد کنید، طراحی وب سایت خود را سفارشی کنید و منوهای مختلف  و موارد دیگر را اضافه کنید.

۴. وردپرس‌ حفظ و نگهداری از وب سایت را بدون هیچ مشکل فنی برای مبتدیان آسان می‌کند.

وردپرس مرتباً بروزرسانی‌های اصلی نرم‌افزار خود را منتشر می‌کند که می‌توانید تنها با کلیک کردن روی دکمه آن، بروزرسانی را انجام دهید. همین امر در مورد افزونه‌ها و تم‌های وردپرس که به روز رسانی‌های خود را منتشر می کنند نیز صدق می‌کند.

۵. برای کار کردن با وردپرس، نیازی به دانش برنامه‌نویسی ندارید.

اکثر افرادی که از وردپرس استفاده می‌کنند، نه طراح وب هستند و نه برنامه نویس. در واقع، اکثر مردم بدون داشتن دانش قبلی از طراحی وب سایت شروع به استفاده از وردپرس می‌کنند. هزاران قالب وب سایت رایگان وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. تقریباً برای هر نوع وب سایتی (خواه وبلاگ، سایت تجاری یا یک فروشگاه آنلاین)، تم‌های وردپرسی‌ عالی وجود دارد.

سفارشی سازی تم‌های وردپرس نیز کار آسانی است، زیرا بسیاری از آنها با استفاده از پنل، ابزارهای خاصی را ارائه می‌دهند که به شما این امکان را می‌دهد که رنگ‌ها را تغییر دهید، لوگوی خود را آپلود کنید، پس زمینه را تغییر دهید، اسلایدرهای زیبا ایجاد کنید و واقعاً تمام این کارها را بدون نوشتن هیچ کدی مطابق با نیازهای خود انجام دهید.

۶. وردپرس‌ سئو دوستانه است.

اگر بهترین وب‌سایت در جهان را هم طراحی کنید، اما ترافیک یا بازدید کننده‌ای نداشته باشد، سایت ناموفقی بشمار می‌رود. خوشبختانه وردپرس‌ با در نظر گرفتن مدل کار موتورهای جستجو ساخته شده است. وردپرس با استفاده از کدهای با کیفیت و با نشانه گذاری معنایی نوشته شده است. این بدان معناست که گوگل و سایر موتورهای جستجو سایت‌های وردپرسی‌ را دوست دارند! به همین دلیل است که خیلی اوقات سایت‌های وردپرسی در موتورهای جستجو رتبه بالاتری نسبت به سایرین کسب می‌کنند. برای بهینه سازی سئو سایت خود، توصیه می‌کنیم از افزونه‌های مخصوص سئو وردپرس استفاده کنید.

۷. وردپرس‌ از امنیت قابل قبولی برخوردار است.

وردپرس با در نظر گرفتن مسائل امنیت توسعه داده شده است و یک پلتفرم بسیار امن و مطمئن برای راه اندازی وب‌سایت است. با این حال، می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید تا وب‌سایت خود را از هکرها، بدافزارها و سایر خطرات، ایمن‌تر کنید. برای مثال، می‌توانید از افزونه Scanner Sucuri برای محافظت در برابر تهدیدات رایج مانند حملات بدافزارها استفاده کنید.

کلام آخر

داشتن یک وب سایت خوب برای توسعه و پیشرفت یک کسب و کار، نقش مهمی را ایفا می‌کند. در واقع سایت یکی از راه‌های ارتباطی اثرگذار بین شما و بازدیدکنندگان یا مشتریان‌تان است. هنگامی که مخاطب شما وارد سایت می‌شود، بسیار مهم است که در برخورد اول چه احساسی پیدا می‌کند. خبر خوب این است که ایجاد وب‌سایت با وردپرس دیگر یک فرآیند دلهره‌آور و دشواری نیست!

 

 

منابع:

 

آموزش های پیشنهادی مدرس نوین

Thanks! Copy your coupon code

first

Minimum order of $25

Get 10% off now!
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد