معرفی ده روش جذب مشتریان حضوری

معرفی ده روش جذب مشتریان حضوری

فهرست مقاله

جذب مشتری حضوری به معنای جلب توجه و تبدیل کردن یک بازدیدکننده به مشتری واقعی در فضای حضوری است. این کار شامل استفاده از روش‌های تبلیغاتی، توزیع نمونه محصول، انجام فعالیت‌های فروش مستقیم، برگزاری رویدادهای فراهم کردن فرصت معرفی محصول به مشتریان می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توان مشتریان جدید را به کسب و کار خود جذب کنید، با ما در این مقاله همراه باشید. در این مقاله تکنیک‌هایی را برخواهیم شمرد که با انجام آن‌ها، می‌توانید بطور موثرتری به جذب مشتری بپردازید.

تکنیک‌های جذب مشتری حضوری

۱. به مشتریان جدید تخفیف بدهید.

شما می‌توانید مصرف کنندگان را با ارائه تخفیف‌های مخصوص مشتریان جدید، به سمت کسب‌ وکار خود جذب کنید. یا مثلاً می‌توانید از تخفیف‌های ویژه مانند دو تا بخر سه تا ببر، یا بسته‌بندی هدیه رایگان برای سه خرید اول استفاده کنید. تخفیفاتی مانند موارد ذکر شده می‌تواند مشتریان جدیدی را جذب کند که به فکر تجارت با شما بوده‌اند، اما به انگیزه‌ای برای تغییر عادات خرید خود نیاز داشتند. پس از آنکه این مشتریان جدید جذب شدند، آنچه را که می‌خرند دنبال کنید تا بتوانید آنها را با پیام‌های بازاریابی در آینده هدف قرار دهید.

2. از مشتریان خود درخواست معرفی کنید.

هنگامی که وفاداری مشتری را به دست آوردید، می‌توانید از او درخواست کنید که کسب و کار شما را به اطرافیانشان معرفی کنند. مشتریان فعلی یکی از بهترین منابع مشتریان جدید هستند. نمی‌توانیم منفعل باشیم و منتظر بمانیم تا همکاران، دوستان و خانواده، مشتریان جدیدی را به کسب و کار ما بیاورند. در عوض، باید کنترل را در دست بگیریم و یک رویکرد سیستماتیک ایجاد کنیم تا به طور فعال از مشتریان راضی خود درخواست معرفی و تبلیغ داشته باشیم.

3.با مشتریان قدیمی تماس بگیرید.

به لیست تماس مشتریان قدیمی که مدتی است از آن‌ها خبر ندارید برگردید و به بازاریابی مجدد روی آن‌ها بپردازید. یک برنامه منظم برای انجام این کار ایجاد کنید (مثلاً بصورت فصلی) و با مشتریانی که شش ماه است ندیده‌اید، تماس بگیرید. برای تماس می‌توانید از طریق ایمیل، پست مستقیم، پیامک یا تلفن اقدام کنید و در صورتی که مشتری پاسخ داد، نوعی معامله یا تبلیغ وسوسه انگیر را به او ارائه دهید.

۴. حضور آنلاین مستمر داشته باشید.

برای جذب مشتریان حضوری، فعالیت آنلاین از اهمیت زیادی برخوردار است. امروزه نمی‌شود تنها محدود به فضای کوچک اطراف فروشگاه خود بود. بلکه باید مردم را از تمامی نقاط شهر یا استان و حتی کشور با فعالیت خود آشنا کنید. به همین دلیل ضروری است که بهترین چهره را برای ویترین دیجیتالی خود را ارائه دهید. توصیه می‌شود برای کسب و کارتان وب سایت طراحی کنید و در انواع شبکه‌های اجتماعی نیز حضور فعال داشته باشید.

۵. با مشتریان خود صحبت کنید.

داشتن تعامل فرد به فرد – حتی در عصر دیجیتال – از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. باید به مشتری بالقوه نشان دهید که چگونه می‌توانید به آنها کمک کنید. شما باید داستان قانع‌کننده‌ای را برای مشتریان تعریف کنید و به آن‌ها بگویید که چرا باید از محصول یا خدمات شما استفاده کنند.

۶. تخصص خود را به اشتراک بگذارید.

یکی دیگر از راه‌های جذب مشتری جدید، ایجاد و به اشتراک‌گذاری محتوای ارزشمند، مرتبط، و سازگار برای جذب و حفظ مخاطب و در نهایت، هدایت او به یک اقدام سودآور است، به اینکار بازاریابی محتوا نیز گفته می‌شود. بازاریابی محتوا شامل اشکال مختلفی از جمله مقالات، ویدئوها و وبینارها، گزارشات، اینفوگرافیک، پادکست و خبرنامه می‌باشد.

۷. بهینه سازی برای موتور جستجو یا SEO

کارشناسان برای استفاده حداکثری از استراتژی بازاریابی محتوا، توصیه می‌کنند که آن را با تکنیک‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) همراه کنید تا اطمینان حاصل شود که موتورهای جستجوی اصلی محتوای شما را می‌بینند. و به طور بهینه، آن را در بالای نتایج جستجو به مشتری بالقوه ارائه می‌کنند. برای اینکار میتوانید از کلمات کلیدی مرتبط (کلماتی که مشتریان هدف شما اغلب در جستجوهای خود استفاده می‌کنند) در سراسر محتوای خود استفاده کنید، هر محتوا را به محتواهای دیگر در وب‌سایت خود پیوند دهید، و از برنامه نویس خود بخواهید که در بخش backend، از عناوین و توضیحات متا استفاده کند. همچنین ابزارهای مختلفی برای سئو وجود دارد که میتواند شما را در نحوه انتخاب و رقابت بر روی کلمات کلیدی راهنمایی کند.

۸. شراکت با مشاغل مکمل را در نظر داشته باشید.

می‌توانید به دنبال شرکت‌ها یا مشاغلی بگردید که مکمل فعالیت شما هستند. بدین ترتیب هماتطور که شما مشتریان خودتان را دارید، آن‌ها نیز دامنه مشتری خود را داشته و می‌توانید مشتریان خود را باهم به اشتراک بگذارید. پس شرکت‌هایی را شناسایی کنید که پیشنهادات و پایگاه مشتریان آن‌ها با شرکت یا کسب و کار شما مرتبط است. به عنوان مثال، یک فروشنده مستقل کامپیوتر می‌تواند با چند تکنسین فناوری اطلاعات که مشتریان خود را در صورت نیاز به سمت خرید سخت‌افزار جدید سوق می‌دهند، ارتباط برقرار کند. به همین ترتیب، فروشنده نیز مشتریانی که به تکنسین وپشتیبانی IT نیاز داشته باشند را به همکاران جدید خود ارجاع می‌دهد.

9. در رویدادهای اجتماعی شرکت کنید.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر مردم دوست دارند از مشاغل مستقل حمایت کنند. با شرکت در رویدادها و سازمان‌های خیریه وجهه خود را در جامعه خود ارتقا دهید. اسپانسر یک مسابقه دو تفریحی محلی باشید، یک فضا برای بچه‌ها و والدینشان ترتیب دهید، یا برای تیم لیگ شهر خود تجهیزاتی هرچند کوچک تهیه کنید. همه اینها باعث افزایش شهرت شما در شهر  می‌شود که به جذب مشتریان جدید منجر خواهد شد.

10. خبرنگاران را جذب کنید.

برخی مطبوعات از معرفی کسب و کارها استقبال می‌کنند. برای برقراری ارتباط با رسانه ها، باید به داستانی منحصر بفرد فکر کنید. اگر بتوانید داستانی آگاهانه و رنگارنگ درباره نحوه شروع و هدف کسب‌وکار خود تعریف کنید، احتمالاً می‌توانید نظر آن‌ها را جلب کنید. به عنوان مثال، می توان در مورد نحوه راه‌اندازی کسب و کار مربوط به سلامت ارگانیک خود پس از 10 سال به عنوان یک داروساز موفق صحبت کرد.

نتیجه‌گیری

میزان موفقیت یک تجارت با مشتریانش سنجیده می‌شود. هر کسب و کاری به جذب مشتری نیاز دارد و با رعایت نکات فوق، همه صاحبان مشاغل کوچک می توانند به راحتی مشتریان جدیدی را به محل کار خود جذب کنند. به خاطر داشته باشید که لازم نیست همه این استراتژی‌های جذب مشتری را به یکباره اجرا کنید. در عوض، با چند ایده یا فقط با یک ایده کوچک شروع کنید. قبل از اینکه متوجه شوید، همه این نکات ممکن است به عادات روزمره و بخشی از عملیات منظم تجاری شما تبدیل شوند.

 

منابع:

آموزش های پیشنهادی مدرس نوین

Thanks! Copy your coupon code

first

Minimum order of $25

Get 10% off now!
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد