سئو چیست؟ تعریف انواع سئو

seo

فهرست مقاله

‌با بهینه سازی وب سایت خود، به مشتریان کمک می‌کنید محصولات و خدمات شما را پیدا کنند. بهینه سازی موتور جستجو Search Engine Optimization، با نام مستعار SEO ، به همه‌ی فعالیت‌هایی اشاره دارد که به دیده شدن شما در موتوهای جستجو کمک می‌کند. همچنین پیاده سازی صحیح سئو به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای شما را درک کنند و به نوبه خود لیستی از لینک‌های مرتبط با جستجوی خود را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

سئو به چهار دسته تقسیم می‌شود که هر کدام نقش حیاتی در استراتژی بازاریابی سئو شما دارند.

سئو روی صفحه

سئوی درون صفحه یکی از ساده‌ترین و رایج‌ترین راه‌ها برای افزایش دیده شدن سایت است. سئوی درون صفحه شامل بهینه سازی عناصر وب سایت است، از افزودن کلمات کلیدی به توضیحات متا تا استفاده از فرمت URL بهینه. در واقع “هدف واقعی سئوی داخلی آموزش، الهام بخشیدن و راهنمایی صحیح کاربران شما است.”

عوامل اصلی روی صفحه عبارتند از:

برچسب عنوان: نسخه کوتاه شده عنوان صفحه شما (کمتر از 60 کاراکتر) که دارای کلمه کلیدی اصلی، کلمه کلیدی ثانویه و نام تجاری شما است. می‌توانید از ابزار پیش نمایش Moz برای مشاهده نحوه نمایش عنوان خود در SERP استفاده کنید.

توضیحات متا: خلاصه‌ای کوتاه (160 کاراکتر یا کمتر) از مقاله شما که به مردم می‌گوید انتظار چه چیزی را داشته باشند و آنها را تشویق به کلیک کردن می‌کند. متا باید کلمه کلیدی، مترادف یا اصطلاحات و عبارات مربوط به نمایه شما را داشته باشد.

تصاویر: عنوان عکس‌ها، نام فایل‌ها، زیرنویس‌ها و متن جایگزین را ابتدا برای کاربران خود بهینه کنید، سپس SEO و در صورت لزوم کلمات کلیدی را در این فیلد‌ها وارد کنید.

ساختار URL: به طور معمول، بهتر است از نوشتن اعداد یا تاریخ در URL پیج خود خودداری کنید. درعوض، کلمات را در عنوان صفحه خود با خط تیره جدا کنید.

پیوند داخلی: لینک‌های داخلی به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا صفحات شما را راحت تر پیدا کنند. پیوندهای داخلی همچنین بازدیدکنندگان را در وب سایت شما نگه می‌دارد. این موضوع به گوگل می‌گوید اطلاعات شما با آنچه کاربران سرچ کرده اند مرتبط است.

محتوا: محتوایی با کیفیت بالا، اصلی و بهینه شده و بر اساس هدف جستجو بنویسید. کلمه کلیدی خود را در چند جمله اول و حداقل یک هدر قرار دهید. از تغییرات کلمه کلیدی خود در سراسر محتوای خود استفاده کنید.

با این حال، قبل از بهبود عملکرد خود، باید در مورد کلمات کلیدی تحقیق و یک استراتژی برای سئو خود ایجاد کنید. از دوره‌های آموزشی برای یادگیری همه‌ی جنبه‌های بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی محتوا استفاده کنید.

سئوی خارج از صفحه

سئوی خارج از صفحه را به عنوان نسخه آنلاین ارجاعات دهان به دهان در نظر بگیرید. این فعالیت‌های سئو به صورت خارجی (نه در وب سایت شما) اتفاق می‌افتد و به موتورهای جستجو (و کاربران) می‌گوید که وب سایت شما قابل اعتماد و مرتبط است. از سئوی خارج از صفحه برای افزایش ترافیک وب سایت، بهبود شهرت برند خود و افزایش رتبه SERP خود استفاده کنید.

تاکتیک‌های سئو خارج از صفحه عبارتند از:

بک لینک ها: وقتی وب سایت‌های باکیفیت دیگر به سایت شما لینک می‌دهند، اعتبار شما افزایش می‌یابد. با این حال، یافتن پیوندهای ورودی ممکن است زمان ببرد.

سیگنال‌های برند: اقداماتی مانند افرادی که نام شرکت شما را در کادر جستجو وارد می‌کنند یا با نمایه‌های اجتماعی شما تعامل می‌کنند، به Google نشان می‌دهند که کسب و کار شما واقعی است. آگاهی از برند و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به سئوی خارج از صفحه شما کمک می‌کند.

سئوی محلی

اگر یک فروشگاه فیزیکی دارید، سئوی محلی بسیار مهم است. در حالی که سئو استاندارد در مقیاس جهانی یا ملی کمک می‌کند، سئوی محلی بر نتایج جستجوی منطقه‌ای تمرکز می‌کند. تکنیک‌های محلی‌سازی به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا سایت شما در جستجوهای افراد، مانند «رستوران‌های نزدیک من» ظاهر شود.

تاکتیک‌های سئوی محلی عبارتند از:

  • قرار دادن نام، آدرس و شماره تلفن (NAP) خود در صفحه وب سایت.
  • اطمینان از دقت NAP در فهرست‌های محلی، فهرست‌های تجاری و پروفایل‌های اجتماعی.
  • ایجاد و حفظ نمایه کسب و کار Google شما.

سئو فنی

سئو فنی پایه و اساس تلاش‌های بهینه سازی شما است. « عناصر مهم سئوی فنی شامل نمایه‌سازی، رندرینگ و معماری وب‌سایت است». بسیاری از جنبه‌های سئو فنی هنگام ساخت یک وب سایت تجاری پوشش داده‌ می‌شود. اما باید عملکرد سایت خود را زیر نظر داشته باشید و به طور مداوم خطاها را برطرف کنید.

یک توسعه‌دهنده وب، متخصص سئو یا کارمندی با مهارت فنی می‌تواند کمک کند تا:

  • سرعت صفحه خود را افزایش دهید.
  • خطاهای سایت را برطرف کنید.
  • مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است.
  • یک نقشه سایت ایجاد کنید.
  • از محتوای تکراری خودداری کنید.

 

سخن آخر:

به عبارت ساده، سئو به معنای فرآیند بهبود وب سایت شما برای افزایش دید‌ه شدن‌ آن در گوگل، مایکروسافت بینگ و سایر موتورهای جستجو است. هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دید‌ه شوند، احتمال پیدا شدن و کلیک روی آنها بیشتر می شود. در نهایت، هدف بهینه‌سازی موتور جستجو کمک به جذب بازدیدکنندگان وب‌سایت است که تبدیل به مشتری یا مخاطب می‌شوند.

منابع:

searchengineland.com

elegantthemes.com

آموزش های پیشنهادی مدرس نوین

Thanks! Copy your coupon code

first

Minimum order of $25

Get 10% off now!
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد