تبلیغات کلیکی یا PPC چیست و چگونه کار می کند؟

تبلیغات کلیکی یا PPC چیست و چگونه کار می کند؟

فهرست مقاله

تبلیغات کلیکی Pay Per Click  یک مدل تبلیغات آنلاین است که در آن به ازای هر بار کلیک کاربر بر روی تبلیغات مبلغی از سمت شرکت یا سازمان تبلیغ کننده به میزبان تبلیغ پرداخت می‌شود. انواع مختلفی از تبلیغات کلیکی وجود دارد، اما یکی از رایج ترین آنها تبلیغات جستجوی پولی است. این تبلیغات زمانی نمایش داده‌ می‌شوند که افراد با استفاده از موتور جستجویی مانند Google به جستجوی آنلاین می‌پردازند. به‌ویژه زمانی که آنها جستجوهای تجاری انجام می‌دهند، به این معنی که به دنبال چیزی برای خرید هستند. که می تواند هر چیزی باشد، همه این جستجوها باعث ایجاد تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک می‌شود.

در تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، کسب‌وکارهایی که تبلیغات را اجرا می‌کنند تنها زمانی هزینه دریافت می‌کنند که کاربر روی تبلیغ کلیک کند. از این رو به آن «پرداخت به ازای کلیک» می‌گویند.

سایر اشکال تبلیغات PPC عبارتند از تبلیغات نمایشی (معمولاً تبلیغات بنری) و بازاریابی مجدد.

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، یا تبلیغات کلیکی چگونه کار می‌کند؟

برای اینکه تبلیغات در کنار نتایج در یک موتور جستجو نمایش داده‌ شود (که معمولاً به آن صفحه نتایج موتور جستجو یا SERP گفته‌ می‌شود) تبلیغ کنندگان نمی توانند به سادگی هزینه بیشتری بپردازند تا اطمینان حاصل کنند که تبلیغات آنها برجسته تر از تبلیغات رقیبشان ظاهر می شود. در عوض، تبلیغات مشمول آنچه به عنوان مزایده تبلیغاتی شناخته می‌شود، فرآیندی کاملاً خودکار که گوگل و سایر موتورهای جستجوی اصلی از آن برای تعیین ارتباط و اعتبار تبلیغاتی که در SERP آنها ظاهر می‌شوند، استفاده می‌کنند.

نحوه کار کلمات کلیدی در تبلیغات پرداخت به ازای کلیک

گوگل و سایر موتورهای جستجو در نمایش تبلیغات بصورت یک مناقصه عمل می‌کنند. به این صورت که تبلیغ کنندگان بر اساس شرایطی که می خواهند تبلیغشان نمایش داده‌ شود اصطلاحات کلیدی و موضوع کسب و کار خود را به موتو جستجو اعلام می کنند. مثلا می گویند که کسب و کارشان در زمینه ی تجهیزات کمپین است. کاربری که می خواهد یک چادر، کیسه خواب یا اجاق گاز قابل حمل جدید بخرد ممکن است کلمه کلیدی “تجهیزات کمپینگ” را در موتور جستجو وارد کند تا خرده فروشانی را که این موارد را ارائه می دهند پیدا کند.

در لحظه‌ای که کاربر درخواست جستجوی خود را ارسال می‌کند، موتور جستجو محاسبات الگوریتمی پیچیده‌ای را انجام می‌دهد که نمایش آگهی بر اساس آن صورت می‌گیرد و مشخص می‌کند که کدام تبلیغات، به کدام ترتیب و توسط کدام تبلیغ کننده نمایش داده‌ شوند.

از آنجایی که باید برای هر کلیک روی تبلیغات خود هزینه پرداخت کنید، ضروری است که فقط برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما پیشنهاد قیمت بدهید. بنابراین می توانید مطمئن باشید که بازدهی سرمایه را از هزینه تبلیغات خود دریافت خواهید کرد. ابزار کلمه کلیدی می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی مناسب تبلیغ و کسب و کار خود را برای پیشنهاد پیدا کنید.

نحوه بهینه سازی تبلیغات پرداخت به ازای کلیک

بازاریابی پرداخت به ازای کلیک می‌تواند یک روش برای هدایت ترافیک به وب سایت و رشد کسب و کار شما بسیار مقرون به صرفه باشد. اما برای انجام درست آن زمان و تلاش لازم است. عواملی وجود دارد که می‌توانند بر هزینه های PPC شما تأثیر بگذارند، از جمله:

  •      ارتباط کلیدواژه‌هایی که برای پیشنهاد قیمت انتخاب می‌کنید. آیا  عبارات و کلمات کلیدی‌ای که انتخاب می‌کنید، عبارت‌های جستجویی هستند که مخاطب شما برای یافتن‌ محصولاتی که می‌خواهد بخرد یا برای راه‌حل‌ مشکلاتش استفاده می‌کند؟
  •      کیفیت تبلیغات و صفحات فرود شما – گوگل بهترین مکان‌های تبلیغات و کمترین هزینه را به کسب‌وکاری که تجربه خوبی برای مصرف‌کننده ارائه می‌دهند، اعطا می‌کند. نرخ کلیک یا CTR شما به خوبی نشان می دهد که آیا خلاقیت تبلیغ شما در بین مردم طنین مناسب است یا خیر.

اگر به کمی کمک در مورد تبلیغات PPC خود نیاز دارید، از ابزار رایگان Google Ads Performance Grader دیدن کنید. این سایت به شما یک گزارش فوری در مورد ارزیابی عملکرد شما را در برابر رقبا ارائه می‌کند و پیشنهادات واضحی را برای کمک به شما برای گرفتن‌ نتایج بهتر ارائه می‌دهد.

سخن آخر

پرداخت به ازای کلیک (PPC) یک مدل تبلیغات آنلاین است که در آن یک تبلیغ‌کننده (یک میزبان تبلیغاتی مانند موتورهای جستجو) به ازای هربار کلیک بر روی تبلیغات به ناشر پول پرداخت می‌کند. این مدل تبلیغات عمدتاً توسط موتورهای جستجو (به عنوان مثال، گوگل) و شبکه های اجتماعی (به عنوان مثال، فیس بوک) ارائه می شود. تبلیغات گوگل، تبلیغات فیس بوک و تبلیغات توییتر محبوب ترین پلتفرم ها برای تبلیغات PPC هستند.

منابع:

corporatefinanceinstitute.com

wordstream.com

 

آموزش های پیشنهادی مدرس نوین

Thanks! Copy your coupon code

first

Minimum order of $25

Get 10% off now!
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد