بازاریابی درونگرا (inbound marketing) چیست؟

بازاریابی درونگرا (inbound marketing) چیست؟

فهرست مقاله

بازاریابی درونگرا یا inbound marketing یک رویکرد استراتژیک برای ایجاد محتوای ارزشمند است که با نیازهای مخاطبان هدف شما مطابقت دارد و تضمین کننده روابط بلندمدت با مشتری است. شما با ارائه راه‌حل برای رفع مشکلات مخاطبین خود، موفق به جذب آن‌ها به عنوان مشتری می‌شوید. این همان چیزی است که بازاریابی درونگرا به آن می‌پردازد؛ یعنی ارائه راه‌حل‌هایی که مخاطبان هدف شما به دنبال آن هستند. این راه‌حل‌ها می‌توانند در قالب انواع محتوا در پلتفرم‌های مختلف ارائه شوند.

چرا از بازاریابی درونگرا استفاده می‌کنیم؟

افرادی که به عنوان مشتری به شما مراجعه می‌کنند، سوالات یا نیازهایی را در ذهن خود دارند. آنها به دنبال راهکارهایی برای بهبود کسب و کار خود هستند. همین امر موجب می‌شود که جستجو برای یافتن پاسخ را آغاز کنند. در نتیجه محتوای بازاریابی درونگرای شما می‌تواند همان منبع مورد نیاز آنها باشد! به همین علت ما از بازاریابی درونگرا استفاده می‌کنیم.

استراتژی‌های بازاریابی درونگرا

استراتژی های جذب مخاطب

استراتژی‌های بازاریابی درونگرا که مخاطبان هدف و مشتریان شما را جذب می‌کنند، با ایجاد و توسعه محتوا مرتبط هستند. در این استراتژی با ایجاد و انتشار محتوا، نظیر مقالات وبلاگی، محتواهای پیشنهادی و رسانه‌های اجتماعی به جذب مخاطب می‌پردازید. این محتواها می‌توانند شامل: راهنمایی در مورد نحوه استفاده از محصولات شما، اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه راه‌حل شما می‌تواند چالش‌های آن‌ها را حل کند، توصیه‌های سایر مشتریان و جزئیات مربوط به تبلیغات یا تخفیف‌ها باشند.

شما می‌توانید برای جذب مخاطبان خود از طریق بازاریابی درونگرا در سطوح عمیق‌تر، محتوای خود را با بهره‌گیری از یک استراتژی سئو بهینه کنید. استفاده از استراتژی سئو نیازمند کلمات کلیدی و عبارات خاصی است که می‌توانند با محصولات، خدمات و یا پاسخ‌های ارائه شده برای نیازهای مشتریان مرتبط باشند.

استفاده از استراتژی سئو به محتوا و اطلاعات شما اجازه می‌دهد تا به صورت بسیار قوی‌تری در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) برای افرادی که به عنوان مخاطبان هدف شما یا مشتریان مناسب برای تجارت شما نیز شناخته می شوند و در جستجوی این اطلاعات هستند، ظاهر شود.

این استراتژی‌ها به شما کمک می‌کنند به نحو موثر، مخاطبان خود را مورد هدف قرار دهید. در ادامه به دو استراتژی درونگرای دیگر اشاره می‌کنیم که به چرخه کار و رونق بخشیدن تجارت شما کمک می‌نمایند.

استراتژی‌های درگیرکننده یا تعاملی

هنگام استفاده از استراتژی‌های درونگرا برای تعامل با مخاطبان خود، مطمئن شوید که مشتریان را به نحوی راهنمایی و به گونه‌ای برخورد می‌کنید که به ایجاد روابط بلندمدت با شما ترغیب شوند. هنگام استفاده از این استراتژی‌های تعاملی، اطلاعاتی در مورد ارزشی که کسب‌وکارتان به مخاطبان می‌دهد را به آنها منتقل کنید.

استراتژی‌های تعاملی خاص ممکن است شامل نحوه رسیدگی و مدیریت تماس‌های فروش شما باشد. بر نحوه برخورد نمایندگان خدمات مشتری با تماس‌های افراد علاقه‌مند و مشتریان بالقوه تمرکز کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که همیشه در حال فروش راه‌ حل و خدمات هستید تا فروش محصول. این روش اطمینان ایجاد می‌کند که همه معاملات به توافقات سودمند متقابل برای مشتریان و کسب و کار شما ختم می‌شود به این معنی است که شما ارزشی برای مشتریان مناسب خود فراهم می‌کنید.

استراتژی‌های ایجاد رضایت

این استراتژی تضمین می‌کند که مشتریان مدت‌ها پس از خرید خود، خوشحال، راضی و مورد حمایت واقع ‌شوند. برای استفاده از این استراتژی‌ها اعضای تیم شما از اهمیت بسزایی برخوردارند. در واقع اعضای تیم شما به مشاوران و کارشناسانی تبدیل می‌شوند که در هر مقطع زمانی به مشتریان کمک می‌کنند.

محدودیت‌های بازاریابی درونگرا چیست؟

اگر یک شرکت به معنای واقعی کلمه بداند که همه مشتریان بالقوه آن چه کسانی هستند، بازاریابی درونگرا اهمیت کمتری پیدا می‌کند. چرا که در این صورت دیگر نیازی به تلاش زیاد برای جلب مشتری ندارد. اگر یک شرکت قبلاً با مشتریان خود رابطه مثبتی داشته باشد، این ارتباط مستقیم مؤثرتر است.

آینده بازاریابی درونگرا چیست؟

افزایش استفاده از هوش مصنوعی (AI) این کار را برای شرکت‌ها آسان‌تر می‌کند تا افراد مناسب را با محتوای مناسب مطابقت دهند. شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای به هوش مصنوعی اجازه می‌دهند تا در مورد محتوایی که ارائه می‌شود تصمیم‌گیری کند. در نتیجه معجزه هوش مصنوعی در این بخش قطعا به مرور دیده خواهد شد. مجهز بودن به علم هوش مصنوعی و افرادی که توان استفاده از آن را دارند به شرکت یا کسب و کارتان کمک شایان توجهی می‌کند تا در زمینه خود پیشرو باشید.

سخن آخر

اگر صاحب یک کسب و کار کوچک، یا یک شرکت بزرگ هستید، در هر صورت می‌توانید یک رهبر فکری در زمینه تخصصی خود باشید. بازاریابی درونگرا به ایجاد این تصور در بین مخاطبان هدف شما کمک می‌نماید. این استراتژی، طبیعی‌ترین و مشتری محورترین راه برای شما است که برند خود را به دیگران معرفی نمایید. بازاریابی درونگرا می‌تواند مکمل استراتژی بازاریابی برونگرای شما باشد و به طور یکپارچه با اتوماسیون بازاریابی ادغام شود.

 

منابع:

آموزش های پیشنهادی مدرس نوین

Thanks! Copy your coupon code

first

Minimum order of $25

Get 10% off now!
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد